آقای نوحی! شهر آنقدرها هم شلوغ نیست

طبق تصمیم وزارت ورزش، نمایندگان سازمانهای جهانی سه رشته جوجیتسو، کیک بوکسینگ واکو و ساواته از این پس از فدراسیون ورزشهای رزمی جدا و به عنوان زیرمجموعه فدراسیون انجمنهای ورزشی به فعالیت ادامه خواهند داد. از آنجایی که سازمانهای جهانی این رشته ها در تشکیلاتی مثل “اسپورت اکورد” پذیرفته شده و در رقابتهایی مثل بازیهای آسیایی، کامبت گیمز و… رسما حضور دارند، احتمالا این تصمیم به استقلال بیشتر این انجمنها کمک خواهد کرد و راه برای حمایت های رسمی تر در آینده هموارتر خواهد شد. اما پس از انتشار این خبر جناب آقای نوحی ریاست سابق فدراسیون ورزشهای رزمی در گفت و گویی با خبرگزاری تسنیم با انتقاد از این اقدام گفته اند:

از چند روز پیش این خبر را شنیدم و بسیار ناراحت شدم. روزی حدود ۶۰ بار افراد مختلف در رشته های رزمی در این مورد با من تماس می گرفتند و ابراز نگرانی می کردند. این کار مسئولان وزارت ورزش کاری اشتباه و غیرکارشناسانه است. گویی می‌خواهند کبریت را روشن کنند و زیر ورزش بگیرند.

۹ سال تمام در زمان حضورم در فدراسیون جلوی این اقدام را گرفتم ولی متأسفانه عاقبت این اتفاق افتاد. مسئولان ورزش باید پاسخگو باشند. یکی بیاید و معنا و مفهوم انجمن‌های ورزشی را برای من توضیح دهد. این انجمن‌ها برای رشته‌هایی مانند منچ و مارپله است که متصدی ندارند، چرا باید رشته‌های رزمی زیرمجموعه این انجمن‌ها بروند؟ تشکیل این انجمن‌ها از اساس اشتباه است و توسعه آن اشتباهی بزرگتر محسوب می‌شود.

امروز یک وزیر یا معاونانش این تصمیم را گرفته‌اند و مطمئن باشید یک روز دیگر یک وزیر دیگر یا معاونانش این تصمیم را تغییر خواهند داد. رشته‌هایی مانند جوجیتسو، کیک بوکسینگ و ساواته زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی رفته‌اند که این کار واقعاً اشتباه است. رشته‌های رزمی مظلوم واقع شده‌اند و این تصمیم وزارت ورزش در دل هر رزمی‌کاری بذر کینه می‌افشاند. من ۹ سال جلوی این موضوع را گرفتم و هر تلاشی در توانم بود انجام داد ولی واقع موضوع این است که امروز نمی‌توانم در ایران این موضوع را اصلاح کنم.

noohi_federation

عکس از هاملت سهاکیان

۲ بار در زمان حضور سعیدلو و عباسی در وزارت ورزش این تصمیم گرفته شد و حتی برخی معاونان پای آن را امضا کردند ولی من به عنوان رئیس فدراسیون امضا نکردم و ایستادم. امروز هم به عنوان رئیس کنفدراسیون ووینام آسیا و رئیس فدراسیون جشنواره هنرهای رزمی قطعا در فضای بین‌الملل این موضوع را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم به نتیجه برسم. باز هم می‌گویم این تصمیم بی‌تدبیری و غیرکارشناسانه است“.

خب، در اینکه به این اقدام وزارت ورزش مثل هر اقدام دیگری ممکن است نقدهایی وارد باشد شکی نیست، اما اینکه چه کسی این نقد را انجام دهد و محتوای نقدش چه باشد جای بحث دارد. حالا اصلا کاری به این نداریم که از آقای نوحی بپرسیم آن زمان که این رشته ها زیرمجموعه فدراسیون ورزشهای رزمی بودند و خود ایشان هم ریاست آن فدراسیون را برعهده داشتند، چه گلی به سر آنها زدند که حالا دایه دلسوزتر از مادرشان شده اند؟ اصلا هم کاری نداریم که در همان ایام اختلافات ایشان با مسئولان واکو چه موقعیت هایی را از کیک بوکسینگ ما گرفت. همه ی اینها را می گذاریم کنار. اما این ادعاهای اخیر ایشان مبنی بر پیگیری موضوع در فضای بین الملل را کجای دلمان بگذاریم؟!

آقای نوحی طوری از ۶۰ بار تماس روزانه دست اندرکاران رشته های رزمی با خود و وعده پیگیری این موضوع درفضای بین الملل صحبت می کنند که گویی نه تنها در داخل ایران یگانه منجی و امید دل دست اندرکاران هنرهای رزمی هستند، که یک چهره تاثیر گذار در فضای ورزش بین الملل هم محسوب می شوند. برادر گرامی، جناب آقای نوحی! اعتماد به نفس چیز خوبی است، اما از حد که بگذرد به خودبزرگ بینی منجر می شود که دیگر اصلا چیز خوبی نیست! اگر این تصمیم گرفته شده اصولا قابل اعتراض یا پیگیری هم باشد، کسانی که باید به آن اعتراض کنند یا بخواهند پیگیر آن باشند، فدراسیونهای جهانی رشته های مذبور و نمایندگان داخلی آنها هستند نه شما! با عرض معذرت شما در این ماجرا دقیقا سر پیاز هستید یا ته پیاز؟ شما در واکو و فدراسیونهای جهانی جوجیتسو و ساواته سمتی دارید یا در تشکیلات داخلی آنها؟ شما رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی هستید یا مسئول فدراسیون انجمنهای ورزشی؟ شما کجای این معادله قرار دارید؟ فرموده اید به عنوان رئیس کنفدراسیون ووینام آسیا و رئیس فدراسیون جشنواره هنرهای رزمی پیگیر این ماجرا در فضای بین الملل خواهید بود! آقای نوحی! برادر بزرگوار! یعنی آن “فدراسیون فستیوال” را که خودتان تاسیس فرموده اید قرار است به این موضوع رسیدگی کند؟! یا کنفدراسیون ووینام آسیا جدیدا مسئول رسیدگی به مسائل رشته های ساواته و کیک بوکسینگ و جوجیتسو هم شده است؟! درست است که گاهی می گویند شهر شلوغ است، اما نه دیگر آنقدری که برخی تصور می کنند!

 –

مازیار عبداللهی نیا / ماهنامه رزم آور / اردیبهشت ۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.