انیمیشن کمل، پیشگیری و مقابله با کودک آزاری به زبان ساده

این روزها احتمالا در مورد حادثه تلخی که برای دختربچه افغان رخ داده زیاد شنیده اید. شاید وقوع چنین حوادثی با این شکل خاص نادر باشد اما همه می توانیم حدس بزنیم که آمار سوء استفاده از کودکان متاسفانه بسیار بالاست. حتی اگر بسیاری از این سوء استفاده ها مانند این حادثه تاسف بار اخیر منجر به قتل نشوند اما می توانند بار سنگین روانی برای کودک قربانی در پی داشته باشند که چه بسا اثرات آن در طول زندگی او چیزی از مرگ کم نداشته باشد. اگرچه توقع آماده سازی کودکان برای دفاع فیزیکی از خود خصوصا در سنین پایین واقع بینانه نیست، اما افزایش آگاهی آنها احتمال بروز برخی از آسیب های احتمالی را کاهش می دهد و یا از بار روانی آن می کاهد.

banner-komal

انیمیشن “کمِل” یک انیمیشن هندی است که به زبان ساده نکاتی را درباره “تماس امن” و “تماس نا امن” به کودکان آموزش می دهد. عده ای آدم خوش ذوق زحمت کشیده اند و این انیمیشن را که برنده چند جایزه بین المللی در بخش فیلمهای کوتاه هم بوده به فارسی دوبله کرده اند. اگر فرزند یا خواهر و برادر کوچک دارید، مربی یا معلم هستید و یا به هر نحوی با کودکان سر و کار دارید، این انیمیشن می تواند در آموزش آن نکاتی که شاید به صورت مستقیم مطرح کردنشان در فرهنگ ما کار ساده ای نباشد به شما کمک کند.


این انیمیشن در بسیاری از سایتهای اشتراک ویدئو ایرانی موجود است. برای یافتن آنها کافی است عبارت “انیمیشن کمل” را در گوگل سرچ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.