بدون شرح

این روزنامه که ظاهرا ویژه نامه نوروزی خبر ورزشی بوده رو امروز اتفاقی دیدم. توش گفتگویی هم انجام شده با امیر علی اکبری. تو این گفتگو جایی خبرنگار از امیر پرسیده آیا تا حالا پیشنهاد وسوسه کننده ای از دیگر کشورها داشته؟ و پاسخی به نقل از علی اکبری ذکر شده که اگر واقعا گفته های خودش باشه باعث تاسفه. اون در پاسخ گفته عاشق مبارزه با پرچم ایرانه، می تونه به کمپ آمریکایی ها بره و با پرچم اونها مبارزه کنه و همه هزینه هاش رو هم بدن، اما اون علاقه ای به این کار نداره چون عاشق ایرانه و پرچمش رو با هیچ چیز عوض نمی کنه!!!

aliakbari_khabarvarzeshi

من نمی دونم بازی با این داستان پرچم کی قراره تموم بشه؟ در تیم های ملی و در رقابتهایی مثل المپیک شما نماینده رسمی کشورتون هستید و اگر بخواید برای تیم ملی کشور دیگری به میدان برید باید تغییر تابعیت بدید. اما در رقابتهای حرفه ای تغییر تابعیت اصلا موضوعیت نداره، شما برای باشگاهت مبارزه می کنی و ملیتت هم مثل مشخصات شناسنامه ایت همیشه باهاته! سازمانهای بزرگ MMA هم عموما نه تنها کاری به ملیت شما ندارند که از اینکه فایترهاشون از کشورها و قومیت های مختلف باشند به شدت استقبال می کنند. خیلی از مبارزینی که در UFC مبارزه می کنند اصلا شهروند آمریکا هستند اما UFC ترجیح می ده برای درج پرچم کشور، محل تولد اونها رو ملاک قرار بده، چون با این کار کشورهای بیشتری احساس می کنند در UFC نماینده دارند و پیگیر این مسابقات می شن.

ما یه عده فایتر ایرانی داریم که در کمپ های خارج از ایران تمرین و مبارزه می کنند، طبیعتا ملیت و پرچمشون هم ایرانه و در مورد این ایرانی بودن هم داستانسرایی نمی کنن، دم همشون هم گرم. عده ای فایتر دو تابعیتی هم داریم که بعضی هاشون شاید احساس می کنند در کشور محل زندگیشون شناخته شده تر هستند و اگر با پرچم اون کشور معرفی بشن اسپانسرهای بهتری می تونن جذب کنن، تصمیم اونها هم محترم. اما اینکه آدم این وسط روغن ریخته رو نذر امامزاده کنه و از نبودنش در فلان باشگاه، کشور یا سازمان حماسه بسازه و ربطش بده به میهن پرستیش و فلان، واقعا کار قشنگی نیست. خصوصا از طرف فایترهایی که به اندازه کافی مشهور هستند و اصولا نیازی به این داستانها ندارن.

البته این رو هم باید گفت که متاسفانه برخی از دوستان خبرنگار عادت دارن  پیاز داغ هر چیزی رو زیاد کنن و گاهی مطالبی رو از خودشون به گفتگو اضافه می کنند. در اینجا هم ممکنه اینها صحبتهای خود علی اکبری نبوده باشه و خبرنگار محترم خودش به مصاحبه اضافه کرده باشه.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.