کانر VS فلوید؛ استراتژی کانر چه خواهد بود؟

دیگه چیزی به روز موعود و مبارزه تاریخی بین «کانر مک گرگور» و «فلوید می ودر» نمونده. مبارزه ای که البته از دید خیلی ها فقط یک نمایش بزرگه.

اما بیاید از منظر دیگه ای به این رویداد نگاه کنیم، در دنیای واقعی بسیار محتمله شرایط مشابهی برای یک رزمی کار پیش بیاد، زمانی که ما به دلایلی نمی تونیم از بخشی از توانایی هامون در مبارزه استفاده کنیم. آیا در چنین شرایطی دیگه باید کارمون رو تموم شده بدونیم؟ قطعا نه! کانر الان یک همچین وضعیتی داره، از عمده سلاح هایی که به عنوان یک فایتر MMA در اختیار داشته محرومه اون هم در مقابل کسی که در شیوه مبارزه خودش یک سر و گردن ازش بالاتره. اما این لزوما به این معنی نیست که هیچ شانسی در این رویارویی نداره.

مهم ترین نقطه برتری فلوید در این مبارزه چیه؟ قطعا تجربه بالاش در رشته ای که قراره مبارزه درش برگزار بشه، یعنی بوکس. هرچه کانر در این مبارزه بیشتر شبیه یک بوکسر مبارزه کنه، طعمه قابل حدس تر و راحت تری برای فلویده و تقریبا شکستش تضمین شده است! پس اون باید سعی کنه استراتژی به کار ببره که عملا تجربه فلوید بی مصرف، یا بخش زیادی از کاراییش رو از دست بده. می شه؟ اوهوم! احتمالا! بعضی اوقات یک رزمی کار مقابل یک فرد عادی مغلوب می شه، می دونید چرا؟ یکی از دلایلش اینه که اون رزمیکار همیشه با مبارزینی مثل خودش روبرو بوده و ضربات، واکنشها و ضدحمله های یکسانی رو تجربه کرده. اون عادت کرده از هر حریفی  همین واکنشها و عکس العملها رو ببینه. حالا وقتی مقابل کسی قرار می گیره که اصلا با اون منطق مبارزه نمی کنه، تمرکزش به هم می ریزه و همین آسیب پذیرش می کنه. کانر باید برای فلوید تبدیل بشه به همون حریف غیر قابل پیشبینی. دست کانر برای این استراتژی چندان بسته نیست. درسته که مبارزه طبق قوانین بوکس انجام می شه اما قرار نیست سبک مبارزه کانر همون شیوه کلاسیک بوکس باشه. مثلا اون می تونه از بخشی از تکنیکهای دست که ممنوع نیست اما در بوکس هم رایج نیست استفاده کنه، حتی رقص پا و گارد متفاوتی رو به نمایش بذاره. تکنیکهای ممنوع رزمی در بوکس تا قبل از اینکه به بدن فلوید اصابت کنه قاعدتا خطا نیست، کانر می تونه از نمایش اونها برای فریب فلوید استفاده کنه. اینها کانر رو به حریفی تبدیل می کنه که فلوید تابحال تجربه نکرده و این یعنی کاهش کارایی برتری فلوید که همون تجربه اش باشه.

شما چی فکر می کنید؟ اگر شما جای کانر یا مربی اون بودید، برای پیروزی در چنین مبارزه ای چه استراتژی رو در پیش می گرفتید؟

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.