فیلم خاطره انگیر “کاراته کید” با سریال “کبرا کای” برمی گردد

نمی دونم فیلم «کاراته کید» (منظور فیلم اصلی محصول ۱۹۸۴ آمریکا به کارگردانی «جان جی ویلسن») رو دیدید یا نه. فیلمی که به نظر من یکی از شاخص ترین فیلمهای دوست داشتنی و آموزنده رزمی خصوصا برای رده سنی نوجوانانه. در فیلم با شخصیت دوست داشتنی سری فیلم های «کاراته کید» یعنی استاد میاگی به عنوان نمادی از مربیان واقعی رزمی که علاوه بر تکنیک به هنرجویانشون درس زندگی می دن و جان کریز مربی باشگاه «کبرا کای» که  نقطه مقابل اوست طرف هستیم. از اون طرف دانیل(با بازی رالف ماکیو) نوجوان شخصیت مثبت فیلم و جانی(با بازی ویلیام زبکا) هم شخصیت مقابل اوست و ماجراهایی که بینشون اتفاق می افته. خیلی ها با این فیلم خاطره دارن و با گذشت بیش از سه دهه هنوز حداقل در آمریکا دیالوگ ها و برخی اشارات به این فیلم رو می شه تو بعضی از تبلیغات و حتی فیلمها و سریالهای تلویزیونی دید.

چندی پیش اعلام شده دو کمپانی «اوربوک اینترتیمنت» و «سونی پیکچرز تلویژن» قراره اینبار پس گذشت ۳۴ سال از فیلم اصلی، یک سریال دنباله دار با عنوان «کبری کای» بر اساس داستانهای قبلی این فیلم تولید کنند که از قسمت پخش فیلم برخط سایت Youtube یعنی YouTube Red پخش بشه.

سریال درواقع در امتداد همون فیلم اصلی است. حالا اون دو نوجوان (دنیل و جانی) بزرگ شدن، جانی اوضاع شغلی و مالی خوبی نداره اما دانیل فرد موفقی شده و دیدن این موفقیتها بدجوری رو مخ جانیه! اون تصمیم می گیره باشگاه قدیمی کاراته «کبری کای» رو دوباره راه اندازی کنه و باقی ماجرا. جالب اینکه نقش بزرگسالی اون دو نوجوان رو خودشون یعنی رالف ماکیو و ویلیام زبکا بازی می کنند که این به باورپذیری بیشتر داستان کمک می کنه. پخش این سریال اینترنتی یک هفته – ده روز هست که شروع شده.

خبر بد اینکه این بخش از سایت Youtube رایگان نیست و فقط هم در کشورهای آمریکا، مکزیک، نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی خدمات ارائه می کنه.

خبر خوب هم اینکه پس از آغاز پخش سریال، دو قسمت اول اون به رایگان در دسترس همگان قرار گرفته که می تونید از آدرس youtube.com/cobrakai تماشا کنید. احتمالا این دو قسمت بیشتر برای تبلیغ گذاشته شده اما احتمال داره که در آینده قسمتهای بیشتری از سریال در اختیار عموم قرار بگیره.

پ.ن: اگر فیلم اصلی رو ندیدید، توصیه می کنم قبل از شروع تماشای سریال اول اون فیلم رو تماشا کنید.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.