پدر حبیب: تنبه من سخت تر از UFC خواهد بود!

واکنش به اتفاقات پس از مبارزه حبیب-کانر هنوز ادامه داره. حبیب که بعد از مبارزه ضمن عذرخواهی  گفته بود: «این ورزش احترامه، نه ورزش ترش-تاکینگ، من می خوام قاعده بازی رو عوض کنم، من نمی خوام کسی نسبت به حریفش، پدرش و مذهبش چرت و پرت بگه، شما نمی تونید درباره مذهب و ملیت چرت بگید». وهمچنین گفته بود می دونه که وقتی برگرده پدرش به خاطر کاری که کرده تنبیهش می کنه.

در ادامه اما جناب «دانا وایت» کلا آب پاکی رو ریخت رو دست کسانی که فکر می کردند ممکنه پس از این حادثه، UFC فکری به حال ترش-تاکینگ های خارج از منطقی که در حال گسترشه و می تونه زمینه ساز اتفاقات مشابه بشه بکنه. اما ایشون با اشاره به اینکه ترش-تاکینگ در همه رشته های ورزشی هست گفته:«هیچ چیز عوض نخواهد شد، ما هیچ وقت به کسی نخواهیم گفت که چی می تونه بگه و چی نمی تونه بگه، هیچ وقت این تغییر اتفاق نخواهد افتاد».

از اون طرف اما پدر حبیب وعده داده تنبیهی که برای پسرش درنظر خواهد گرفت قطعا شدیدتر از هر جریمه ای خواهد بود که UFC در نظر بگیره! ایشون گفته «تو کیج هرکاری می خواید بکنید اما بیرون مردم عادی و زن و بچه مردم نشستند. همه می دونن که تیم من همیشه به دیسیپلین مشهور بوده، بنابراین تنبیهی که برای حبیب درنظر خواهیم گرفت شدیدتر از UFC خواهد بود».

دانا وایت صحبت از احتمال جریمه ۲۵۰ هزاردلاری و ۴ تا ۶ ماه محرومیت کرده. کمیسیون ورزشی نوادا گفته به دقت این اتفاق رو بررسی می کنه و ممکنه تا آخر ماه آینده میلادی اعلام نظر نهایی طول بکشه. همچنین از اونجایی که در یکی از فیلمهای منتشر شده مشخصه که اگرچه شروع کننده این ماجرا حبیب بوده اما مشت اول رو در درگیری داخل کیج کانر نواخته، ممکنه او هم با جریمه هایی مواجه بشه.

پ.ن۱: یکی از قشنگ ترین نقدهایی که به رفتار حبیب خوندم این بود که اگر همه ی گفتار زشت و تحریک کننده کانر رو بذاریم کنار، اما هنرهای رزمی برای خود کنترلی و تسلط به خوده و حبیب به عنوان یک رزمی کار باید می تونست خودش رو کنترل کنه. اگرچه به نظر من ما در دنیای رقابت های حرفه ای بیشتر با «فایتر» ها طرفیم تا «رزمی کار» و هر فایتری لزوما رزمی کار به معنای واقعیش نیست. البته اگر چند نفری رو استثنا کنیم.

پ.ن۲: دانا وایت چنان گفته ما هیچوقت به کسی نخواهیم گفت چی می تونه بگه چی نمی تونه بگه که انگار داره درباره حمایت از حق آزادی بیان در سازمان ملل صحبت می کنه!

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.