فقط خوبی است که می ماند!

یک – نمی دونم “جو روگن”  رو جدا از مفسر UFC بودن تا چه حد می شناسید. مدتها بود می خواستم در موردش بنویسم و دنبال بهانه بودم. جو از اون آدم به درد بخورها و آدم حسابی هاست که اون وسط بر خرده. به شدت آدم با سواد و اهل مطالعه. جالبه بدونید روگن سالهاست پادکستی رو هم تولید می کنه که جزو پرشنونده ترین  و محبوب ترین پادکست های دنیاست و دقیقا اونجاست که می بینید این بشر چه قدر با معلوماته و تو موضوعات مختلف اطلاعات داره. خب طبیعی است که این دانش رو رفتارش هم اثر بذاره.

دو – خانم “ناکاموتو” رو شاید بچه های موی تای بشناسن. قهرمان سابق بوکس و موی تای زنان که بعد هم وارد MMA شد و سال ۲۰۱۳ رفت پروموشن Invicta. اونجا هم خوش درخشید و تو دو مبارزه اولش، ناک اوتش به عنوان بهترین ناک اوت شب انتخاب شد. اما در مبارزه سوم که سر کمربند قهرمانی بود از ناحیه زانو به شدت آسیب دید. از اونجایی که برعکس تصور برخی از ورزشکاران ما که فکر می کنن خارج از ایران یک ورزشکار حرفه ای همه جوره تامینه و تا بگه “آخ” ده نفر آماده به خدمت می رن سراغش متاسفانه حقیقت نداره، خانم ناکاموتو هم که نتونست از پس هزینه جراحی های سنگین و پی در پی بربیاد مجبور به کناره گیری از مسابقات شد و عملا زندگیش از دست رفت.

تا اینکه…

تا اینکه جو روگن بعد از ۶ سال بهش پیغام می ده که دکتر فلانی درمانش رو به عهده می گیره و تمام هزینه هاش حتی هزینه رفت و آمدش رو هم جو کاور می کنه! تصور کن ۶ سال از رویاهات دور بودی و به علت مشکلات مالی هیچ چشم اندازی هم از حل ماجرا نداشتی که یکدفعه کسی بهت پیام بده حله! نگران مخارج نباش! چه حالی می شی؟

https://www.instagram.com/p/B0cT4AYpH5H/

همونطور که تو بخشی از پیام های رد و بدل شده بین جو و ناکاموتو می بینید، معلومه که ناکاموتو کاملا شوک شده و حتی کمی تردید داره که آیا واقعا درست متوجه منظور جو شده یا نه؟

حالا اینکه خانم ناکاموتو با ۴۲ سال سن و ۶ سال دوری از میدان می تونه دوباره به دنیای مبارزه برگرده یا نه – که اگر بتونه خودش یک اتفاق تاریخی است – به کنار، اما این کار انسانی جو روگن حتما به یادگار براش می مونه.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.