کانر vs فلوید؛ مبارزه قطعی شد!

خُب، بالاخره خبر مبارزه بین کانر مک گرگور قهرمان جنجالی UFC و فلوید می ورد ستاره بدون شکست دنیای بوکس شوخی شوخی جدی شد! از دیشت خبرگزاری های مختلف از قطعی شدن مبارزه این دو در شنبه ۴ شهریور ماه سال جاری خبر داده اند و خود کانر هم با انتشار این تصویر در صفحه اش خبر رو تایید کرده.

 

از دو زاویه می شه به این رویداد نگاه کرد. اگر صرفا خود این دو ورزشکار رو در نظر بگیریم، بدون شک این مبارزه برای کانر دو سر برده! کانر تو مبارزه پیش رو چیزی رو از دست نمی ده. درواقع وضعیت کانر شبیه وضعیت تیم ملی فوتبال ما در جام جهانیه! حتی اگر ده تا گل بخورن هم همه براشون هورا می کشن و واسه باختشون هم جایزه می گیرن! اگرم تقی به توقی بخوره و دو تا تیم رو ببرن که دیگه می بریمشون به عرش! این مبارزه برای کانر هم یه چیزی تو همین مایه هاس! روی کاغذ هیچ کس براش شانسی قائل نیست و حتی خود دانا وایت هم روی بردش شرط نمی بنده، پس باخت کانر خیلی براش هزینه نداره. تازه از نظر مالی شاید چند برابر مبارزه در UFC هم گیرش بیاد. اگر هم فلوید رو ببره که دیگه یک شبه ره صد ساله رفته و به یک فوق ستاره در دنیای ورزش تبدیل می شه.

اما اگر به جای فرد به رشته هایی که این دو نمایندگیشون می کنن نگاه کنیم، می شه گفت قضیه برعکس می شه. یعنی این بوکسه که چیزی رو از دست نمی ده. یادمون نره این فلوید نیست که از بوکس اومده به MMA، این کانره که از MMA داره می ره به بوکس! یعنی اگر کانر حتی موفق هم بشه، بوکسورها به سمت MMA گرایش پیدا نمی کنن بلکه ممکنه برخی از فایترهای MMA وسوسه بشن که اگر امکانش فراهم بشه تو بوکس خودی نشون بدن.

با این حال نمی شه منکر شد که برند UFC هم این وسط سود می کنه و شاید اصلا دلیل اصلی موافقت دانا وایت با این مبارزه هم همین بوده. به هرحال بوکس حرفه ای قدمت دیرینه ای داره و به خوبی در دنیا شناخته شده است. اگرچه MMA هم در سالهای اخیر رشد فوق العاده ای داشته اما خارج از دایره طرفداران رشته های رزمی هنوز در بین عام مردم بطور کامل شناخته شده نیست. حالا با قرار گرفتنش در کنار بوکس قطعا طیف وسیع تری از مردم رو جذب می کنه. این هم برای MMA خوبه و هم UFC که برند خودش رو تو این عرصه به خوبی جا می اندازه.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.