راهنمای ساده مبانی حفاظت و دفاع شخصی

این جزوه کوچک الکترونیکی رو در دو نسخه ویژه آقایان و بانوان سال ۸۹ تهیه کردم و یک سال بعد هم به ­صورت ای­بوک گذاشتمش توی سایت برای دانلود. حالا این نسخه تجمیع شده­ ی اونهاست. دلیلی که باعث شد دوباره معرفیش کنم این بود که جدای تجربه­ سوء استفاده­ های گذشته که بعضی از شماهم در جریانش هستین، جدیدا متوجه شدم باز برخی از عزیزان مثلا مربی دفاع شخصی، همین رو ورداشتن به­ عنوان کلاس آنلاین و پکیج آموزشی و «دوره حفاظت شخصی» می فروشن به مردم!

راهنمای ساده مبانی حفاظت و دفاع شخصی

زمانی که این جزوه کوچک رو گذاشتم توی وب، تصمیم داشتم هر سال به روزش کنم. اگر این اتفاق افتاده بود، احتمالا شما حالا به جای این کتابچه ابتدایی، با یک مرجع نسبتا کامل در زمینه حفاظت شخصی و مبانی دفاع شخصی روبرو بودین. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. فقط یک­بار سال ۹۲ این فایل به روز شد و تمام! چرا؟ بخشی از دلایلش رو بالاتر شرح دادم. چون دیدم در عمل این محتواها به جای اونکه به دست مخاطب واقعی برسه، بیشتر تبدیل شده به به یک لقمه ­ی حاضر و آماده برای برخی افراد سودجو.

کپی شدن آثار حتی بسیار معمولی مثل همین کتابچه چیز دور از انتظاری در ایران نیست. اما صرف کپی کردن بدون منبع یک چیزه، سوءاستفاده و کاسبی راه انداختن با دانش عاریه ­ای یک چیز دیگه.

از شما ممنون می­شم اگر هرکجا به مطالب موجود در این کتابچه برخوردید – خصوصا در پیج مدعیان آموزش دفاع شخصی و خصوصا اگر بابت اون پولی دریافت می­ شد؛ مثل دوره­ ها و پکیج­ های آموزشی – حداقل به خود اون بزرگواران معترض بشید.

این حق شما نیست بابت محتواهایی که رایگان در اختیارتون قرار گرفته پولی بپردازید. این حق نویسنده، مترجم، عکاس و کلا تولیدکننده محتوا نیست که به جای امکان دریافت بازخورد از محتوای خودش و کسب انگیزه برای تولید محتواهای کامل­تر و به­ روز تر، احساس کنه به حمال مفتی تبدیل شده که برای عده ­ای سودجو خوراک آموزشی تهیه می­ کنه. این حق مخاطب فارسی زبان نیست که به خاطر همین سرخوردگی ها، تا این حد از محتواهای به­ روز به زبان مادری­ش بی­ بهره بمونه. اون هم فقط به خاطر یک عده سودجو به اسم مثلا مربی، که حتی حاضر به رعایت اصول اولیه اخلاقی نیستن.

فقط با کمک هم، احترام به حق و حقوق هم و احساس مسئولیت بیشتر می­ تونیم این فضا رو عوض کنیم.

راهنمای ساده حفاظت و دفاع شخصی

 

 

 

 

 

دانلود کتابچه «راهنمای ساده حفاظت / دفاع شخصی»

اگر مایل بودید، می تونید پادکست سیف زون یا منطقه امن رو هم با موضوع دفاع شخصی دنبال کنید.

دوره های آموزشی

یک دیدگاه بر “راهنمای ساده مبانی حفاظت و دفاع شخصی
1 بازتاب‌ها و بازخوردها برای "راهنمای ساده مبانی حفاظت و دفاع شخصی"
  1. […] از مطالب کتابچه رایگان مبانی حفاظت و دفاع شخصی در سایت و همچنین دوره های آموزشی پولی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.