پادکست فارسی سیف زون با موضوع دفاع شخصی

برم سر اصل مطلب، اینکه چرا این پادکست اصلا استارت خورد و قراره که دقیقا اینجا چی بگیم و در مورد چه موضوعاتی صحبت کنیم.

ناامنی ها اجتماعی، جرم و جنایت و این داستانها همیشه بوده، الان هم هست، احتمالا در آینده هم خواهد بود. حالا درصدش بسته به شرایط اقتصادی و اجتماعی کم و زیاد می شه. مواقعی ممکنه کمتر باهاش مواجه باشیم و خیلی موضوعیت نداشته باشه برامون، زمانهایی هم مثل همین دورانی که درش هستیم بیشتر باهاش درگیر باشیم. در این چند سال اخیر دیگه فکر کنم کمتر کسی باشه که حالا خودش یا اطرافیانش به نوعی با سرقت و خفتگیری و اینجور حوادث روبرو نشده باشه یا حداقل ذهنش درگیر نشده باشه، به خاطر چیزهایی که می بینیم و می شنویم. خب طبیعتا آدم توی این شرایط  دنبال یک راهکاری می گرده. یکی از معمول ترین ایده هایی هم که ممکنه به ذهن آدم بیاد اینه که خب بریم دفاع شخصی یاد بگیریم که اگه توی شرایط مشابه قرار گرفتیم، بتونیم از خودمون دفاع کنیم.

داستان از همینجا شروع می شه! دفاع شخصی – نه حالا نه فقط در ایران ولی ازجمله در ایران – یک بازار مکاره ای شده که درست و غلط  توش قاطیه. یک تصویر هالیوودی و بعضا اطلاعاتی که خیلی اوقات نه فقط کاربردی نیست، که اصلا گاهی کاملا غلطه ولی بعضا در پیج هایی با مخاطب زیاد ارائه میشه و… به هرحال وقتی نیازی در جامعه ایجاد می شه، معمولا بلافاصله یک بازاری هم براش درست می شه که توی اون بازار دیگه همچی قاطی پاتیه.

جدای اینکه دفاع شخصی – با تعریف درست و واقعیش البته – درکل خیلی نوپا است توی ایران. هنوز خیلی ها دفاع شخصی رو یک رشته ورزشی جزو رشته های رزمی می دونن یا خیال می کنن اصلا دفاع شخصی همون ورزشهای رزمیه. حتی خیلی از مربی هامون. عمده ی مباحث دفاع شخصی اتفاقا اصلا فیزیکی نیست و خیلی نکات و ترفندهای کاربردی داره که بیشترش رو هم خیلی راحت می شه یاد گرفت، و هم تخیلی نیست و واقعا می تونی روش حساب کنی برای امنیت خودت.

درهرصورت، به نظرم رسید که هم یک نیازی هست الان و هم یک خلائی وجود داره، و جای یک پادکست با همچین موضوعی شاید خالی باشه. جایی که بتونیم نه اون تصور اصطلاحا هالیوودی و بروس لی بازی و اینها که یک نگاه کاملا تخصصی داشته باشیم به دفاع شخصی. هم برای کسانی که علاقمه مند این حوزه هستن و هم خصوصا برای افرادی که لزوما اصلا نه کارشون اینه نه علاقه ای دارن، اما برای امنیت خودشون بدشون نمیاد که بیشتر آشنا بشن با این مبحث و حالا اگر شد چهارتا نکته ای و ترفندی یاد بگیرن برای زندگی روزمره شون. سعی هم بر این بوده که محتواش محتوای تکراری و چیزی که همه جا صدبار شنیدیم یا خوندیم نباشه.

یعنی هدف این بوده، حالا دیگه چه قدر در عمل محقق بشه نمی دونم.

اگر شما هم علاقه مند این مباحث هستید، می تونید با اشراک پادکست سیف زون در اپلیکیشن Castbox به جمع ما بپیوندید.

یک دیدگاه بر “پادکست فارسی سیف زون با موضوع دفاع شخصی
1 بازتاب‌ها و بازخوردها برای "پادکست فارسی سیف زون با موضوع دفاع شخصی"
  1. […] مایل بودید، می تونید پادکست سیف زون یا منطقه امن رو هم با موضوع دفاع شخصی دنبال […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.