پروژه بروس لی

امروز سالگرد مرگ «بروس لی» یا همون اژدهای کوچکه، خب راستش من هیچ وقت جزو شیفتگان فیلمهای بروس لی نبودم و اینقدر که مثلا دیدن امثال استاد اویاما توعلاقه ام به هنرهای رزمی نقش داشته دیدن فیلمهای بروس لی نداشته. اما به هرحال این غیرقابل انکاره که بروس لی نقش بی بدیلی در شناخته شدن و گسترش هنرهای رزمی در جهان و جذب خیلی ها به این وادی داشته و به جرات می شه گفت هنوز هم داره، باوجود اینکه سالها از زمان مرگش می گذره.

امروز یه خبر دیدم که می تونه برای علاقمندان بروس لی در خاورمیانه – البته طبق معمول منهای ایران و چندتا کشور دیگه – خوشحال کننده باشه. «شنون لی» دختر بروس و چند شرکت فیلمسازی هندی و بین المللی با مشارکت هم استارت یه رقابت رزمی رو در قابل یک سری برنامه تلویزیونی زدن با عنوان «پروژه بروس لی». ظاهرا یه جورایی برنامه نیمه مستند باید باشه، که مثلا کسانی که فکر می کنن مثل بروس لی هستن یا می خوان مثل بروس لی باشن با هم به رقابت می پردازن.

منبع formatbiz.it

البته قرار نیست تو این پروژه دنبال بروس لی دوم باشن و فقط هم دنبال رزمیکارا نیستن، بلکه قراره دنبال مردان و زنانی که به قولی مبارزان زندگی هستند هم بگردن. این افراد تو خلال این برنامه درکنار هم آموزش می بینن، با فلسفه و پندهای بروس لی آشنا می شن، با هم رقابت می کنن و این داستانا. یعنی ظاهرا فقط با یک برنامه سرگرم کننده روبرو نیستیم و این پروژه جنبه آموزشی و پندآموزی هم داره. این برنامه در پنج فصل در کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، نپال، سریلانکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی تولید و احتمالا فصل اولش سال آینده میلادی ۲۰۱۸  آماده پخش جهانی می شه. باید برنامه جالبی باشه اما واقعا جای ایران و افغانستان به طور خاص تو این پروژه خالیه. به غیر از هند و پاکستان فکر نمی کنم هیچکدوم از اون کشورهای ذکر شده به اندازه ایران و افغانستان پر از شیفتگان بروس لی باشن.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.