انستیتو عملکرد UFC رسما افتتاح شد

انستیتو عملکرد UFC که مدتها بحث آن مطرح بود بالاخره رسما در لاس وگاس آمریکا افتتاح شد. قبلا گفته بودم که اگرچه مسابقات رایج MMA تاثیرات منفی هم بر هنرهای رزمی گذاشته اما بدون تردید در بخش فنی نقش بسیار مثبتی داشته است. پول و سرمایه ای هم که این مسابقات جذب می کنند غیرمستقیم به کل صنعت هنرهای رزمی کمک می کند. نمونه اش همین انستیتو است. این مرکز اگرچه با هدف حفظ سلامت مبارزان UFC و افزایش عملکرد آنها(که درواقع ابزار سازمانهایی مثل UFC برای کسب پول بیشتر هستند) درست شده، اما حاصل آن غیر مستقیم می تواند بر روی روشهای تمرینی کل رزمی کاران تاثیر بگذارد.

انستیتو عملکرد UFC

Photo Source:https://www.instagram.com/ufc

در این مرکز عظیم به مساحت ۳۰۰۰۰ فوت مربع، علاوه براینکه تجهیزات معمول مثل کیج استاندارد، رینگ بوکس، تشک کشتی و انواع و اقسام وسایل تمرینات بدنسازی مهیا است، مبارزان می توانند برای برنامه های تمرینی، تغذیه، کاهش یا افزایش وزن خود و… نیز از متخصصین این مرکز کمک بگیرند و به آنها اطمینان داده شده آنچه در این مرکز با مشاوران مطرح می کنند محرمانه باقی خواهد ماند و به بیرون درز پیدا نمی کند.

همچنین آنها می توانند هنگام آسیب دیدگی و برای بازپروری از امکانات این مرکز استفاده کنند. مربی یا حریف تمرینی خودشان را با خود به اینجا بیاورند و حتی اردوهای آمادگی قبل از مسابقاتشان را در این انستیتو برپا کنند.

دانا وایت در مراسم افتتاحیه این مرکز به فایترهای حاضر گفت: «اینجا خانه شماست…. این امکانات در دسترس همه شماست…. ما بهترین امکانات تمرینی کره زمین را اینجا گردآوری کرده ایم».

استفاد از خدمات این انستیتو برای فایترهای UFC رایگان خواهد بود.

البته داستان به همینجا ختم نمی شود، این انستیتو در حقیقت یک مرکز تحقیقاتی هم هست.  بخشی که اگر UFC خیلی در آن بسته عمل نکند و امکان حضور متخصصین و پژهشگران مستقل از بیرون فراهم شود، بدون تردید ممکن است انقلابی در زمینه تمرینات رزمی ایجاد کند. مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی در دنیا وجود دارند که روی روشهای تمرینی و تاثیر آنها بر عملکرد ورزشکاران آزمایش و تحقیق می کنند، اما مرکز بزرگی که بطور خاص مربوط به ورزشهای رزمی باشد و شما جمعی از بهترین مبارزانش را یکجا دراختیار داشته باشید تابحال وجود نداشته است.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.