اثرات مثبت تمرین کیک بوکسینگ برای شناگران

یکی از نویسندگان مجله «دنیای شنا» swimming world magazine در مقاله ای کیک بوکسینگ رو یکی از بهترین تمرینات مکمل و مناسب تمرینات خارج از استخر، بین فصل مسابقات برای شناگران معرفی کرده. مقاله می گه شناگران به قدرت احتیاج دارن و به همین خاطر اغلب تمرینات با وزنه در تمریناتشون هست. اما چه فایده اگر نتونیم از قدرت کسب شده به طور موثر در داخل آب بهره ببریم؟ توانایی انجام «ددلیفت» با وزنه ۴۰۰ پوندی لزوما معنیش افزایش سرعت در آب نیست. قدرت صرف، در بعضی موارد کارایی چندانی نداره و باید با سرعت همراه باشه.

مقاله به نتیجه یک تحقیق اشاره می کنه که در اون اثرات تمرینات کیک بوکسینگ بر تناسب فیزیکی ۳۰ ورزشکار مورد بررسی قرار گرفته. در این تحقیق به صورت رندم ورزشکاران به دو گروه ۱۵ نفره که یک گروه قرار بود تمرینات کیک بوکسینگ انجام بده تقسیم شدن. هر گروه برای مدت ۵ هفته، ۳ روز در هفته و هر روز به مدت ۱ ساعت  تمرین کردند. پس از این مدت بررسی ها نشان از افزایش قدرت بالاتنه، توان هوازی، انعطاف پذیری، چابکی و سرعت در گروهی که کیک بوکسینگ تمرین کرده بودند می داد. همچنین سرعت اونها در یک دو ۵۰ متر بیش از ۱ ثانیه افزایش پیدا کرده بود. نویسنده نتیجه گیری می کنه که اگر اونها تمرینات کیک بوکسینگ رو ادامه می دادن این سرعت می تونست افزایش پیدا کنه و بدیهیه که افزایش سرعت در شنا هم به اندازه دو مهمه. موارد دیگری مثل عدم نیاز به آمادگی قبلی برای تمرین و مفرح بودن کیک بوکسینگ از دیگر دلایلی که این رشته می تونه مکمل خوبی برای شناگران باشه عنوان شده.

البته همونطور که تمرین برخی از رشته های رزمی می تونه روی توانایی برخی از ورزشکاران در رشته های دیگه تاثیر مثبت بذاره، تمرین برخی از رشته های ورزشی هم می تونه برای رزمی کاران اثرات مثبت داشته باشه. مثلا تمرین تنیس روی میز ورشته های مشابه که می تونه تمرین خوبی برای افزایش سرعت دید و سرعت عکس العمل رزمی کاران باشه.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.