راهنمای خرید دستکش MMA

خب البته شاید خرید یک جفت دستکش آنچنان هم کار تخصصی محسوب نمی شه که راهنمایی خاصی بخواد، درحال حاضر هم بعیده خیلی تنوع تو بازار ایران باشه اما در هرصورت شاید این چند توصیه به کارتون بیاد:

هر گردی گردو نیست! دستکش های شبیه دستکش MMA که در اون انگشتها آزاد هستن چیز جدیدی نیست و حتی قبل از رونق مسابقات MMA هم وجود داشتن. مثل دستکشهای «کمپو» که شبیهش در ایران هم در دهه های قبل وقتی هنوز پای برندهای مختلف به ایران باز نشده بود و خیلی استفاده از تجهیزات استاندارد در باشگاهها رایج نبود، بعضا بچه های کاراته و کونگ فو توآ و… از اونها استفاده می کردن. دستکشهای مورد استفاده در تکواندو هم ظاهری شبیه به دستکش های MMA دارن اما دستکش MMA محسوب نمی شن. پس نکته اول اینکه از روی شکل ظاهری دستکش اقدام به خرید نکنید و مطمئن بشین دستکشی که می خرید واقعا دستکش MMA باشه نه شبیه دستکش MMA.

نکته دیگه اینکه اگه دستهاتون رو بانداژ می کنین که بهتره بکنید، باید حواستون به سایز دستکش باشه. اگه دستکش رو وقتی بدون باند دستتون می کنین کاملا فیکس دستتونه، بهتره یک سایز بزرگتر بگیرید که وقتی دستتون رو باندپیچی می کنین اذیت نشین. درواقع مثل این می مونه که کفشی رو بدون جوراب امتحان کنید و بخرین اما بعد که با جوراب پوشیدید متوجه بشین که پاتون رو اذیت می کنه. کلا بهتره قبل از خرید، اگه امکانش هست دستکش رو با دست بانداژ شده امتحان کنین. بعضی از برندها البته راهنمای پیدا کردن سایز صحیح دستکش رو دارن. فروشنده ها هم اگه آدمهای وارد و البته درستی باشن می تونن تو این مورد راهنماییتون کنن.

تو MMA فقط ضربه نمی زنین، گرفتن حریف و تکنیکهای گلاویزی و…هم هست، پس امتحان کنین دستکشی که می خواین تهیه کنین دستکشیه که وقتی دستتون کردین خیلی سفت نباشه و دستتون راحت باز و بسته بشه و از این نظر مشکلی نداشته باشه.

زیاد سخت نگیرین! دستکشی که امرزو می خرین همون دستکشی نیست که قراره به امید خدا چند سال دیگه تو فینال مسابقات UFC دستتون کنید! پروموشنهای بزرگ خودشون دستکش در اختیارتون می ذارن. بنابراین دستکش شما بیشتر در تمرین و شاید در مسابقات پروموشنهای کوچک و گمنام به کارتون بیاد. اما دقت کنید که تا حد امکان استاندارد و وزن دستکشی که می گیرید شبیه همون دستکشهایی باشه که قراره باهاش مبارزه کنین. معمولا به صورت استاندارد دستکشهای ۴ تا ۶ اونسی در مسابقات استفاده می شن.

قیمت، برند یا کشور سازنده دستکش لزوما به معنی خوب یا بد بودن یک دستکش نیست. مهم اینه که دستکش حداقل استاندارد رو داشته باشه و دستتون توش راحت باشه.

اگه دفعه اولتونه که دستکش می خرید بهتر به جای سفارش آنلاین حضورا خرید کنین، خصوصا جهت امتحان دستکش با باند، باز و بسته کردن دستتون و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.