علت فسخ قرارداد؛ تحریم یا دوپینگ؟

ماجرای علت فسخ قرارداد امیر علی اکبری و UFC خیلی راحت می تونست حل بشه، اگر دوستان همونطور که برای اعلام خبر این قرارداد کنفرانس مطبوعاتی تشکیل دادن برای علت این جدایی هم صادقانه توضیح می دادند. اما خب دیگه…

اما ماجرای ربط دادن فسخ قرارداد به تحریمها علاوه بر ادعای ایشون و طرفدارانش از توئیت آقای Aaron Bronsteter شروع شد، ایشون در توئیت خودش از کلمه sanction استفاده کرده به معنی “تحریم”. در ایران از همین کلمه استفاده و با جو دادن تیم ایشون موضوع به تحریم های اقتصادی آمریکا ربط داده شد. اما این کلمه می تونه معنی “تنبیه”، “محدودیت”، “مجازات” و امثالهم هم داشته باشه و ظاهرا منظور شخص توئیت کننده هم  همین تعابیر بوده.

حالا اگر منظور تحریم نیست، پس این محدودیت قبلی که بهش اشاره شده چی بوده؟  خود آقای Bronsteter دیروز در پاسخ به یکی از کاربران که از دخالت سیاست در ورزش انتقاد کرده بود، پاسخ بالا رو داده و گفته که از توئیت ایشون تعبیرغلط شده و دلیل این فسخ قرارداد مجازات ایشون به خاطر قوانین ضد دوپینگ بوده و نه تحریمهای دولت آمریکا.

اگر فرض بگیریم که اطلاعات آقای Aaron کاملا موثق و دقیقه، اونوقت با توضیحات جدید ایشون باید گفت شخص آقای امیر علی اکبری، تیم ایشون، رسانه های حامی ایشون، همه و همه یک عذرخواهی بزرگ به جامعه بدهکارند، چون مشخص می شه که در این دو ماه اخیر کاملا آگاهانه و عامدانه عوام فریبی کردن و با دادن اطلاعات غلط و موج سواری در روزهای اخیر سعی در وارونه نشان دادن حقیقتی بودن که خودشون ازش مطلع بودن. ضمن اینکه قطعا همه ی این مجموعه اعتبارشون هم زیر سئوال خواهد رفت.

پ.ن: سئوال: یعنی UFC نمی دونسته ایشون سابقه دوپینگ داشته؟ چرا حتما می دونسته و به همین خاطر طبق قانون پس از قرارداد ۶ ماه زیر نظر بوده و ازش تست دوپینگ گرفته شده. اما احتمالی که من می دم اینه که UFC متوجه ۲ بار دوپینگ ایشون نبوده و بعد متوجه می شه که این سابقه به محرومیت قبلی هم منجر شده بوده. یادمون باشه چند سال قبل UFC اعلام کرد داوطلبانه قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ WADA رو اجرا خواهد کرد، که خب طبق اون ورزشکاری که ۲ بار دوپینگ آگاهانه انجام داده باشه مادام العمر محروم خواهد شد. حالا احتمالا طبق همین اصل اقدام به فسخ قرارداد کرده. البته همه ی اینها فعلا حدس و گمانه.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.