اظهار نگرانی مسئولان NSAC از گسترش «ترش تاکینگ» در سالهای اخیر

پس از اعلام جریمه «حبیب نورماگومدوف» و «کانر مک گرگور» به خاطر رفتار غیر اخلاقی که در جریان UFC 229 انجام داده بودند توسط NSAC(کمیسیون ورزشی ایالت نوادا)، حالا برخی از مسئولان رده بالای این کمیسیون ازجمله آقای «آنتونی مارسل» رئیس هیئت مدیره و «بنت چاید» مدیر اجرایی NSAC از رشد «ترش تاکینگ» در سالهای اخیر که بعضا منجر به رفتار غیر ورزشی به صورت فیزیکی شده، اظهار نگرانی کردن و گفتن برخورد با «کانر مک گرگور» – به عنوان یکی از فایترهای شاخص در زمینه اینگونه رفتار- فقط یک نمونه بوده و این کمیسیون می تونه در آینده نه تنها برای رفتار ناشایست عملی، که برای ورزشکارانی که صحبتهای توهین آمیز داشته باشند هم در مواردی جریمه یا محرومیت هایی رو درنظر بگیره.

البته این فقط یک اظهار نظره و درصورت عملی شدن هم جهان شمول نیست، اما همین هشدار می تونه فایترها رو محتاط تر کنه و چه بسا در آینده آهسته آهسته به قانونی تبدیل بشه که اکثر پروموشن ها اون رو اجرا می کنند. فراموش نکنیم مخالفت هایی که درسالهای اولیه خصوصا در ایالات متحده با مسابقات MMA صورت گرفت و تلاشهایی که برای ممنوعیت اون می شد باعث شد که قوانین تعدیل بشن و MMA امروزی شکل بگیره. حالا خیلی ها به درستی دارن به این نتیجه می رسن که نقش زبان و گفتار رو هم نباید ندیده گرفت و همچون برخی از تکنیک ها و قوانین خطر آفرین، گفتار تشنج آفرین هم باید کنترل بشه.

امیدوارم برخی از فایترهای ما که بدجور از اینگونه رفتار الگوبرداری کردن هم به خودشون بیان. شواهد نشون می ده که در دنیا این رفتار توهین آمیز و غیراخلاقی حتی برای برخی از تماشاگران هم داره تکراری و حوصله سربر می شه و از لحاظ قانونی هم مسئولان مربوطه دارن به این نتیجه می رسن که عدم کنترل اینگونه رفتار و گفتار ناشایست می تونه به برخوردهای فیزیکی ختم بشه. مجموع اینها یعنی به احتمال زیاد در سالهای آینده شاهد تعدیل اینگونه رفتار و گفتار در دنیای رقابتهای حرفه ای خواهیم بود. زشته وقتی دنیا داره به این سمت می ره، تو ایرانِ ما که تازه ادعای اخلاق مداری هم داریم اینگونه رفتار مُد و ترویج بشه!

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.