کارگاه‌های آموزشی نینجای کوچک من

ویژه آموزش دفاع شخصی کودکان

دفاع شخصی کودکان

* هرگونه کپی برداری از عنوان، متن تبلیغاتی و محتوای آموزشی این دوره موجب پیگرد قانونی است.
* توضیح مختصر درباره دوره در فایل صوتی بالا و توضیحات تکمیلی در متن پایین داده شده.

 

به‌عنوان مربی رزمی و دفاع شخصی، شاهد این بودم که تو سالهای اخیر هرزمان خبری درباره حادثه ناگواری که برای کودکی اتفاق افتاده منتشر و در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شه، تماس از طرف والدینی که تصمیم می‌گیرن برای افزایش امنیت فرزندانشون اونها رو به کلاس­‌های رزمی بفرستن، سیر سعودی به خودش می­‌گیره. بچه­‌هایی که اغلب در سنین حتی قبل از دبستان هستن.

یادگیری ورزش­های رزمی (البته به شرط استاندارد بودن کلاس و در دسترس بودن برای رده سنی کودکان) اگرچه باعث افزایش اعتماد به نفس بچه­‌ها می­‌شه و مزایای غیرقابل انکاری داره، اما اصولا نقش اساسی در افزایش امنیت اون­‌ها در این سنین ایفا نمی­‌کنه. مبحث «دفاع شخصی» بخصوص برای کودکان دارای مولفه­‌های دیگری­ست که در کلاسهای رزمی رایج موضوعیت ندارند.

البته با توجه به نیازی که در جامعه ایجاد شده، این روزها شاهد تبلیغات متعددی درزمینه آموزش دفاع شخصی کودکان هستیم. متاسفانه اکثر این دوره­‌ها به جز عنوان، چیزی بیشتر از همون تکنیک­‌های رایج رزمی رو شامل نمی‌­شن. در کلیپ­‌های تبلیغاتی این دوره­‌ها اغلب شاهد هنرنمایی رزمی کاران خردسالی هستیم که با مهارت تکنیک­‌های رزمی رو روی هم اجرا می‌­کنن که خَب جالب و هیجان انگیزه! اما یادتون باشه احتمال اینکه یک بچه مثلا ۶ یا ۷ ساله توسط هم­‌سن خودش در معرض خطر جدی قرار بگیره و بخواد اینگونه از خودش دفاع کنه دور از ذهنه. و تصور اینکه یک بچه ۵-۶ ساله بتونه به صورت فیزیکی در برابر یک بزرگسال از خودش دفاع کنه هم به دلایل مختلف واقع­‌بینانه نیست. همچنین درک کودکان از خطر و موقعیت­‌های خطرناک هم با بزرگسالان متفاوته.

بنابراین حتی برفرض اینکه بشه تکنیک‌­هایی رو به اونها آموخت که قابلیت اجرا روی بزرگسالان رو هم داشته باشه، به خاطر عدم درک صحیح از موقعیت «خطر واقعی» می‌­تونه مشکلات دیگه­‌ای رو برای بچه و خانواده‌­ها ایجاد کنه. همین امر آموزش دفاع و حفاظت شخصی به کودکان رو کمی پیچیده می‌­کنه.

واقعیت اینه که حفاظت از کودکان حتی قبل از تولد از زمان بارداری مادر شروع می‌­شه و تا حدود ۴ سالگی تماما برعهده والدینه. در این ایام والدین هستن که باید نکاتی رو آموزش ببینن. از حدود ۴ سالگی می‌­شه  برخی از نکات ایمنی و حفاظتی رو آهسته آهسته به کودکان هم آموزش داد تا درمواقعی که والدین حضور ندارن، کودک کاملا بی‌­دفاع نباشه. این روند تا قبل از نوجوانی ادامه پیدا می‌­کنه و دیگه از اون مقطع داستان وارد فاز دیگه­‌ای می­شه.

خب والدین کجا و چطور باید آموزش ببینن و این آموزش‌­ها رو به فرزندان منتقل کنن؟ متاسفانه منابع مرتبط با این مباحث به زبان فارسی خیلی کم در دسترسه و عمدتا هم به چند موضوع خاص محدود می‌­شه. گَم شدن کودکان، کودک ربایی، اقدامات لازم پس از گم شدن یا کودک ربایی، تماس اضطراری، حریم خصوصی و امنیت کودکان در شبکه‌های اجتماعی و… ازجمله مواردی هستن که کمتر مورد توجه قرار گرفتن.

همین موضوع باعث شد از حدود سه سال پیش شروع کنم به بررسی و مطالعه اونچه داره در این زمینه در دنیا اتفاق میفته. حاصل اون هم شد مجموعه کارگاه «نینجای کوچک من!». این کارگاه ها که به صورت وبینار ارائه می­‌شه و می‌­شه گفت نخستین دوره آموزشی حفاظت شخصی کودکان به زبان فارسی­‌ست، با هدف پاسخ به نیاز والدین با بررسی و الهام گرفتن از آموزش‌­های روز دنیا و با درنظر گرفتن هنجارهای بومی طراحی شده. در این وبینار آموزشی باهم مهارت­‌های کاربردی در زمینه حفاظت شخصی که باید والدین یاد بگیرن، اجرا کنن و بخشی از اون­‌ها رو به کودکانشون یاد بدن رو بررسی می‌­کنیم. مهارت‌­هایی که یادگیری و به کارگیری اونها توسط والدین و کودکان در کنارهم می‌­تونه به افزایش هرچه بیشتر امنیت کودکان منجر بشه.

 

  • آموزش­‌های این وبینار / کارگاه برای کودکان چه رده سنی مناسبه؟

قطعا مخاطب این وبینار / کارگاه آموزشی والدین یا کسانی که با بچه­‌ها سر و کار دارن مثل معلم­‌ها و… هستن. محتوای این دوره می‌­تونه برای والدینی که منتظر به دنیا اومدن فرزندشون هستن، تا والدینی که فرزندشون در سال­‌های اول دبستان تحصیل می‌­کنه مفید باشه. یعنی از۰ تا حدود ۸ سال.

 

  • امکانات خاصی برای شرکت در این وبینار نیازه؟

یک خودکار و چند ورق کاغذ که بتونین یادداشت برداری کنین. در مورد وبینارها، اینترنت پر سرعت(منظور سرعتی در حد همین اینترنت ۴G که روی خطوط تلفن همراه ارائه می­شه) و یک وسلیه مثل لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند که امکان اتصال به اینترنت و استفاده از نرم افزارهایی مثل «اسکایپ» و… رو داشته باشه.

 

مدت کارگاه: زمان هر وبینار/کارگاه آموزشی بین ۲ تا ۳ ساعت هست.

مکان: وبینارها که وابسته به مکان جغرافیایی خاصی نیست. از هرکجای دنیا که دسترسی به اینترنت هست، می تونید در وبینار شرکت کنید. در مورد کارگاه های حضوری هم جداگانه در همین سایت اطلاع رسانی می شه.

زمان: تاریخ و ساعت برگزاری وبینارها و کارگاه های حضوری همینجا اطلاع رسانی می‌شه. موضوع کارگاه آموزشی بعدی درباره “گم شدن کودکان و کودک ربایی” هست. جهت اطلاع از تاریخ دقیق لطفا درخواست خودتون رو به شماره واتس اپ ارسال کنید تا به محض مشخص شدن، بهتون اطلاع بدم.

هزینه: هزینه هر وبینار / کارگاه آموزشی پس از مشخص شدن تاریخ اون اعلام می‌شه. سعی این بوده که هزینه این کارگاه ها تا حد امکان پایین باشه که همه بتونن شرکت کنن.

* در انتهای هر وبینار، فایل صوتی و مجموعه‌ای از فایل های کمک آموزشی خدمتتون تقدیم می‌شه.

تماس جهت رزرو و ثبت نام

 

نینجای کوچک من؛ آموزش دفاع شخصی ویژه کودکان

دفاع شخصی کودکان در مقطع سنی دبستان

این دوره حفاظت شخصی که به صورت حضوری برگزار می شه، مناسب کودکان در مقطع سنی دبستانه – ترجیحا سوم دبستان به بالا. در این دوره بچه ها در قالب بازی و سرگرمی بدون تمرکز بر یک رشته خاص ورزش های رزمی،  مجموعه تکنیک هایی رو با هدف افزایش نظم پذیری و افزایش اعتماد به نفس یاد می گیرند.

علاوه بر اون، مجموعه مهارتهایی رو جهت افزایش امنیت خودشون در دنیای واقعی و در فضای اینترنت آموزش خواهند دید. مواردی مثل قلدری در مدرسه، نحوه واکنش صحیح در شرایط اضطراری و…

 هچنین از اونجایی که در دوران همه گیری، کودکان از سن دبستان عملا وارد دنیای اینترنت شدن، لازمه که بچه ها با مفاهیمی مثل قُلدری سایبری CyberBullying و نحوه مواجهه با خطرات و تهدیدات احتمالی مشابه هم آشنا بشن.

مخاطب هدف: کودکان در مقطع سنی دبستان، حدودا ۹ تا ۱۲ سال

نحوه و مکان: به صورت خصوصی در محل خود شما.

زمان: یک دوره ۲ تا ۳ ماهه (هفته ای ۳ جلسه طی ۲ ماه، یا هفته ای ۲ جلسه طی ۳ ماه) هر جلسه میانگین ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه.

هزینه: هزینه کل دوره شامل ۳ ماه آموزش تک به تک خصوصی در منزل شما + کلیه لوازم آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز = ۱۵ میلیون تومان که البته لزومی به پرداخت یک باره اون نیست. اگر کلاس به صورت هفته ای ۳ جلسه(دوره ۲ ماهه) باشه، ماهانه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اگر به صورت هفته ای ۲ جلسه(دوره ۳ ماهه) باشه، ماهی ۵ میلیون تومان که بعد از پایان هر ماه و فقط درصورت رضایت شما از آموزش پرداخت می شه. درصورتی که درطول ماه به دلایل مختلف جلسه ای کنسل بشه هم هزینه اون جلسه از مبلغ نهایی کسر می شه.

تماس جهت رزرو و ثبت نام

* چون آموزش ها به صورت خصوصی هست، طبیعتا محدودیت تایم هم وجود داره و متاسفانه نمی تونم همه درخواست ها رو قبول کنم. درصورت تمایل، ترجیحا از طریق واتس اپ در تماس باشید تا درصورت خالی بودن تایم برای شاگرد جدید، هماهنگی های بعدی رو باهم انجام بدیم.

* اگر فرزند شما نوجوانه(مقطع سنی دبیرستان) دوره دفاع شخصی ویژه نوجوانان براش مناسبه که اطلاعاتش در این صفحه هست.

* اطلاعات مربوط به دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه کودکان رو می توانید از طریق سایت KidsProtection.ir هم دنبال کنید.

* اگر هر سئوال و ابهامی هم هست؛ لطفا در تماس باشید، با کمال میل در خدمتتون هستم.

دوره بقا در شهر ویژه بزرگسالان

یک دیدگاه بر “کارگاه‌های آموزشی نینجای کوچک من
7 بازتاب‌ها و بازخوردها برای "کارگاه‌های آموزشی نینجای کوچک من"
  1. […] وبینار “نینجای کوچک من“؛ آموزش نکات کلیدی حفاظت/د… […]

  2. […] اگر کودکی در این رده های سنی دارین، کارگاه های آموزشی «نینجای کوچک من!» که به صورت وبینار هم ارائه می‌شن مناسب […]

  3. […] کارگاه های آموزشی نینجای کوچک من ویژه کودکان […]

  4. […] تجربه شخصی و توضیحاتی که در صفحه کارگاه نینجای کوچک من آمده به اسم خودشون در وب سایتشون با عنوان هوار […]

  5. […] این دوره به روز شده است، لطفا به این صفحه مراجعه […]

  6. […] های کوتاه مدتی که در این صفحه (یا اینجا) در دو سطح برای دفاع شخصی کودکان و نوجوانان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.