کاربرد “سوت” در دفاع شخصی

آیا می دانید “سوت” (همین سوتهای معمولی که بعضا مربیان ورزشی از آن استفاده می کنند) می تواند یکی از کاربردی ترین ابزار در موقعیتهای اضطراری از دفاع شخصی گرفته تا گم شدن در طبیعت یا گیر کردن زیر آوار باشد؟ صدای سوت به نسبت صدای انسان در فواصل دورتری قابل شنیدن است و احتمالا جلب توجه بیشتری را هم باعث خواهد شد.

مثلا اگر شما در یک مکان خلوت که فاصله زیادی از جمعیت دارد با مشکل مواجه شوید احتمالا صدای فریادتان به گوش کسی نخواهد رسید، اما ممکن است صدای سوت ممتد توجه کسی را در فاصله دورتر به خودش جلب کند. اگر در طبیعت گم شوید یا بر اثر حادثه ای مثل زلزله زیر آوار بمانید و یا حتی به علت ضعف ناشی از آسیب دیدگی در حادثه ای به قول معروف نای فریاد زدن یا درخواست کمک نداشته باشید، به همراه داشتن یک “سوت” کمک بزرگی خواهد بود. اپلیکیشنی که در ادامه معرفی شده و می توانید از طریق این لینک از “گوگل پلی” برای گوشی های اندرویدی دانلود کنید، گوشی هوشمند شما را به یک سوت اضطراری مجهز می کند. البته قبول دارم که احتمالا این سوت خصوصا در موقعیت های دفاع شخصی با تعریف عامیانه آن احتمالا به کارتان نخواهد آمد، اما نصب آن هم ضرری ندارد و شاید در حوادث دیگری مانند حوادث طبیعی که پیشتر اشاره شد، داشتنش شانس بزرگی برایتان باشد.

پس از نصب و اجرای این اپلیکیشن تصویر یک “سوت”به نمایش درخواهد آمد که با لمس آن یک صدای جیغ ممتد شنیده خواهد شد و با لمس مجدد آن صدا قطع می شود. دقت داشته باشید که این اپلیکیشن پس از اجرا خودش ولوم گوشی شما را – حتی اگر گوشی در حالت سایلنت باشد – به بالاترین درجه خواهد برد. پس اگر قدرت بلندگوی گوشی شما بالاست آمادگی شنیدن صدای یک جیغ گوش خراش را داشته باشد و پس از استفاده از آن هم اگر لازم است دوباره ولوم گوشی خود را به حالت مورد نظر برگردانید.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.