پهلوان باش!

بیشتر ما داستان پوریای ولی و رفتار و منش مرحوم تختی را به عنوان اسطوره های پهلوانی شنیده ایم و می دانیم که در جامعه ما — حداقل در حرف – همواره “پهلوانی” ورای “قهرمانی” تعریف و ارزش گذاری شده است.
اگرچه پهلوانی در فرهنگ ما دارای ریشه ای عمیق بوده و به نوعی با تار و پود “زورخانه” گره خورده است، اما حقیقتا پهلوانی را نمی توان لزوما مختص یک رشته خاص ورزشی دانست و “پهلوان” بودن به یک فرهنگ، مذهب، جنسیت یا جغرافیای خاص محدود نمی شود.

pahlevanbash

آن دختر هفده ساله بلغاری که وقتی می بیند حریف اش نتوانسته به موقع برای مسابقات جودو المپیک جوانان حاضر شود، تصمیم می گیرد از حضور در زمین مسابقه و برد بدون دردسرش انصراف دهد چون چنین بردی را منصفانه نمی بیند، یا آن پلیس نیویورکی که وقتی هنگام پست شبانه اش در زمستان با یک پیرمرد پابرهنه بی خانمان برخورد می کند، لحظه ای غیبش می زند و لحظاتی بعد با یک جفت پوتین که ازفروشگاه محل خریده برمی گردد، خم می شود و خودش پوتینها را پای پیرمرد می کند هم یک پهلوان هستند.
پهلوانی خصلتی است که شاید میل به آن در فطرت همه ما انسانها وجود داشته باشد. پس چه بهتر که ما هم فرهنگ پهلوانی را محصور به یک رشته یا جغرافیای خاص ندانیم و بکوشیم آن را بعنوان یک اصل اخلاقی پسندیده در جامعه گسترش دهیم.
بچه های سایت “پهلوون” ایده جالبی دارن و اون پیشنهاد معرفی و استفاده از هشتگ #پهلوانباش برای انتشار عکسها، ویدئو ها و مطالبی که به نوعی نشانگر روح پهلوانی، ازخودگذشتگی و انسانیت هستند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.
شما هم می توانید با معرفی این هشتگ به دیگران، درعملی شدن و گسترش این ایده جالب مشارکت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.