پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری دانا وایت برای مبارزه بین کانر و فلوید!

شاید زمانی که صحبت از مبارزه بین «کانر مک گرگور» ستاره دنیای MMA و «فلوید می‌ودر» قهرمان نامی دنیای بوکس بر سر زبانها افتاد و حتی زمانی که کانر لایسنس مبارزه بوکس خود را هم دریافت کرد، کمتر کسی این قضیه را جدی  می گرفت و بیشتر این حرفها را به حساب دلقک بازیهای کانر گذاشتند. اما حالا با صحبت های «دانا وایت» می شود فهمید که UFC هم چندان بدش نمی آید چنین مبارزه ای انجام بپذیرد البته با شرایط خودش! دیروز جمعه، «دانا وایت» از پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری خود برای این مبارزه احتمالی خبر داده است. او گفته برای این مبارزه ۲۵ میلیون دلار به فلوید و ۲۵ میلیون دلار به کانر پرداخت خواهند کرد و در مورد تقسیم سهمی که از تماشای PPV مسابقه به دست می آید هم مذاکره می کنند.

درظاهر یک پیشنهاد منصفانه است، اما اگر شرایط متفاوت این دو ورزشکار را درنظر بگیریم و از دید دو طرف به این قضیه نگاه کنیم، می بینیم که اینطور نیست. این ۲۵ میلیون دلار در بوکس بعنوان یکی از پولسازترین ورزشهای دنیا و خصوصا برای کسی مثل فلوید که پردرآمدترین ورزشکار جهان محسوب می شود رقم وسوسه کننده ای نیست. خصوصا که این مبارزه واقعا از لحاظ کاری و حرفه ای هم چیزی برای فلوید ندارد. او اگر پیروز این مبارزه شود نهایتا یک ورزشکار غیر بوکسر یا حداقل یک بوکسر گمنام را برده که چندان اهمیتی ندارد. اما اگر ببازد درست به همین دلیل یک افتضاح حرفه ای برایش خواهد بود. بوکسری که تا بحال هیچ باختی در کارنامه اش نداشته حالا مغلوب یک بوکسر کم تجربه شده است.

از آن طرف اما برای کانر این معامله دو سر برد است. او حتی اگر ببازد ۲۵ میلیون دلار به جیب زده که چندین برابر پولی است که ممکن بود از MMA به دست بیاورد. چیزی هم از دست نداده و دوباره به منطقه پادشاهی خودش در  MMA برمی گردد. اگر پیروز میدان شود هم که دیگر ناگهان از یک ورزشکار مطرح در حیطه رزمی به یک ورزشکار جهانی تبدیل و پول و شهرت بیشتر از قبل به سویش سرازیر خواهد شد.

با این اوصاف خیلی بعید است که این پیشنهاد مورد قبول فلوید قرار بگیرد. کمااینکه هنوز چند ساعت از صحبت های دانا وایت نگذشته خبرهایی از واکنش تمسخر آمیز فلوید به این پیشنهاد به گوش می رسد.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.