گگارد موساسی رسما به Bellator پیوست

گگارد موساسی (گغارت موسسیان) فایتر ایرانی الاصل UFC رسما به Bellator پیوست.

گگارد فایتر کهنه کاری است که تجربه مبارزه در رده های مختلف وزنی و سازمانهای مختلفی رو داره، درحال حاضر یکی از بهترین میان وزنهای جهانه، هر پنج مبارزه آخرش تو UFC رو برده و در رنکینگ اعلامی خود UFC بالاتر از مبارزانی چون “ویتور بلفورت”، “اندرسون سیلوا” و “کریس ویدمن” قرار داره. پس واقعا چرا باید UFC همچین استعدادی رو به راحتی از دست بده؟ این سئوالی است که خیلی از رسانه های MMA هم به اون پرداختن و پاسخ تقریبا مشخصه؛ گگارد موساسی، کانر مک گرگور نیست! به همین سادگی!

گگارد همیشه فایتر فنی اما آروم و بی حاشیه ای بوده و به همین علت نمی تونه به اندازه امثال کانر برای UFC پولساز باشه. اینکه ما داریم از ورزش حرفه ای صحبت می کنیم و ورزش حرفه ای یعنی پول، درست. اما اگر این نگاه تجاری تا اونجا پیش بره که ماهیت اصلی یک رشته نادیده گرفته بشه، ممکنه نتیجه عکس درپی داشته باشه. به همین علت این شیوه ای که به نظر می رسه جدیدا UFC در پیش گرفته منتقدانی پیدا کرده، اونها می گن رفتار UFC این پیام رو به فایترها می ده که دیگه اولویت UFC این نیست که فایترها چقدر فنی و خوب هستند و چندتا مبارزه پیروز شدن.

این شیوه این خطر رو داره که UFC روز به روز بیشتر به سمت حاشیه ها کشیده بشه و درواقع حاشیه ها بر متن غلبه کنه، که این یعنی از دست دادن بخشی از مخاطبان قدیمی و سنتی که اصولا برای دیدن مبارزات خوب و فنی جذب UFC شده بودند نه تماشای نمایش چند شومن و شو وومن! شهرت UFC حداقل تا به امروز این بوده که بهترین مبارزان دنیا رو جمع کرده، حالا اگر این «بهترین ها» آهسته آهسته جای خودش رو به «جنجالی ترین ها» بده، معلوم نیست جایگاه UFC همون جایگاه قبلی باقی بمونه، به زبان ساده تر حرکت در این مسیر چه بسا در درازمدت حتی از نظر تجاری هم به ضرر UFC تموم بشه.

به هرحال برای گگارد عزیز آرزوی موفقیت می کنیم و به این امید که در همین مسیر بمونه و برای کمی پول بیشتر تغییر رویه نده. درسته که ورزشکاران بی حاشیه شاید از نظر عددی طرفداران کمتری داشته باشند، اما قطعا این طرفداران فنی تر و وفادارترند. طرفدارانی که صرفا برای های و هوی و حاشیه های زودگذر دور کسی جمع می شوند، با دیدن دوتا عربده بلندتر و چهارتا حاشیه جنجالی تر براحتی شما را رها و به سمت سوژه جدیدتر کوچ می کنند. اینجا از اون جاهاست که باید گفت همیشه کیفیت از کمیت مهم تره!

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.