مبانی دفاع شخصی ویژه سفر

سالها پیش وقتی هنرهای رزمی رو شروع کردم، تصوری که از آینده تو ذهنم داشتم برخلاف اون تصور فانتزی رایج، تصویر یه آدم آزاد و رها با یه کوله روی دوشش بود که هیچ­ جا بند نمی شه و همیشه در سفره! نمی­دونم چه ربطی داشت و چرا! مدتها از اون زمان گذشته و از اون تصور تنها چیزیش که به حقیقت پیوست اینه که هنوز هم اگه همه زندگیم رو جمع کنم تو یه کوله جا می شه! همون زمونها یه چیزهایی درباره بعضی از توریستهای غربی که یه کوله می­ ندازن رو دوششون و دنیا رو می­ گردن شنیده بودم. اما برای مایی که تا بخوای بری سفر می­ خوری به سد ویزا و تا صحبت ویزا می­ شه اول می­رن سراغ حساب بانکیت و ملک و املاک، تقریبا این شیوه سفر غیرممکن به نظر می­ رسید. چند سال بعد برای یه دوره آموزشی تو بانکوک، مجبور شدم جهت صرفه جویی تو هزینه­ ها  دنبال اقامت ارزون باشم و اینجوری بود که با هاستل و بعد با کوله­گردهایی که از سر و کول هم بالا می رفتن آشنا شدم. ولی بازهم فکر نمی­کردم در ایران همچین چیزی شدنی باشه یا وجود داشته باشه.

تا اینکه این چندوقته تو شبکه­ های اجتماعی دیدم به قول خارجیها WOW! چقدر آدم کوله­ گرد و اهل سفرهای ماجراجویانه داریم! کلا کسانی که اهل اینجور سفرها باشن عموما آدمهای باحالی هستن، دیدن آدمها و فرهنگ­های مختلف بطورکلی از تعصبهای احمقانه آدم کم می­کنه و دید واقعی­ تری به زندگی می­ده.

طبیعتا امنیت تو اینجور سفرها دغدغه و نگرانی خیلی­هاست، به همین خاطر به فکر افتادم به یاد رویاهای گذشته یه جزوه آموزش مبانی دفاع شخصی ویژه اینجور سفرها درست کنم برای استفاده دوستان. خب درست و درمونش یه کمی زمان می­بره، پس گفتم فعلا همون دو تا جزوه آموزشی مبانی دفاع شخصی رو یه کمی با نگاه ویژه به سفر تغییر بدم و بازنویسی کنم تا بعد ببینیم چی پیش میاد! فکر می ­کنم این جزوه البته در حد مقدماتی برای دوستان مفید باشه. هر نظر و پیشنهادی هم بود خوشحال می­شم باهام درمیون بذارید که تو نسخه­ های بعدی ازشون استفاده کنم.

اصولا مبنای دفاع شخصی بر اساس هوشیاری همیشگی و حتی تا حدی عدم اعتماد به دیگران بنا شده، درحالیکه تو اینجور سفرهای ماجراجویانه کمی خطر کردن عادی است و مبنا تا حد زیادی اعتماد به دیگرانه! اما خب قبول کنیم بین کسی که مثلا می­ره برای کنجکاوی و هیجان بانجی جامپینگ رو تجربه کنه، با کسی که می­ره همینجوری زرتی خودش رو از طبقه بیستم یه برج پرت می­کنه پایین ببینه چی می­شه؟! همچین یه نموره فرق می­ کنه!

 

 

 

 

 

– دانلود جزوه آموزش مبانی دفاع شخصی ویژه سفر

* بازنشر این جزوه در سایر سایتها تنها به شرط عدم تغییر شکلی و محتوایی فایل آن جهت مصارف غیرتجاری آزاد است. هرگونه استفاده از آنها برای مصارف تجاری یا انتشار در نشریات چاپی منوط به کسب اجازه کتبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.