بررسی ژورنال انستیتو عملکرد UFC قسمت اول

طبق قرار قبلی با هم در یک سری پست های دنباله دار نگاهی می اندازیم به نتایج تحقیقات و آنالیز فایترها و مسابقات UFC که توسط «انستیتو عملکرد UFC» صورت گرفته. فقط چندتا نکته:

انستیتو عملکرد UFC

۱٫ به خاطر «کپی رایت» انتشار جداول و نمودارها میسر نیست که البته خیلی هم اهمیت نداره، سعی می کنم توضیحات به شکلی باشه که نبود تصاویر رو تا حدی جبران کنه. 
2. برداشت از نتایج این تحقیقات و بررسی ها شخصی است، طبیعتا هر مربی/فایتر می تونه نتیجه گیری خودش رو داشته باشه و از این اطلاعات برای برنامه ریزی تمرینات خودش یا فایترش بهره ببره.
۳٫ به خاطر محدودیت تعداد کلمات در کپشنهای اینستاگرام نمی شه مفصل به یک موضوع پرداخت و به همین خاطر ممکنه برخی از پستها در حد مقدمه، بی استفاده و بدون نتیجه گیری به نظر برسه، اما اگر علاقمند موضوع هستید صبور باشین و پستها رو دنبال کنید تا مجموع اونها درکنار هم بتونه یک تصویر کلی و کامل از ماجرا بهتون بده.
___

در اهمیت مهارت در تکنیکهای رشته هایی مثل جوجیتسو برزیلی هیچ شکی نیست، درخشش «گریسی» در مسابقات UFC نظر همه رو به کاربردی بودن تکنکیهای قفل مفاصل، اهرم کردنها و پیروزی با سابمیشن جلب کرد. اما این تصور که کاربردی بودن این تکنیکها به معنی غیرکاربردی بودن تکنیکهای استرایکینگه یا نسبت به اونها از اهمیت بیشتری برخورداره کاملا تصور اشتباهیه.

یکی از نتایج جالب بررسی مسابقات توسط انستیتو عملکرد در مورد روشهای پیروزی در مسابقات UFC بوده که نشون می ده کماکان بیشتر مبارزه ها با KO/TKO به پایان می رسن که طبیعتا بیشتر با تکنیکهای استرایکینگ اتفاق می افتن! بیشترین درصد پایان یک مبارزه از این طریق مربوط به سال ۲۰۰۲ بوده با ۵۴٫۷ درصد. بعد از اون پیروزی با تصمیم داوران قرار داره که بیشترین پیروزی از این طریق مربوط به سال ۲۰۱۶ با ۵۰٫۳ درصد بوده و در آخر پیروزی از طریق سابمیشن که بیشترینش مربوط به سال ۲۰۰۷ می شه با ۳۱٫۶ درصد.

نکته قابل توجه دیگه اینه که از سال ۲۰۰۹ به این طرف، ناگهان میزان پایان مبارزات و تعیین نتیجه از طریق تصمیم داوران رشد قابل توجهی داشته و تقریبا با یک روند ثابت از سال ۲۰۰۹ تا به امروز از نظر آماری بیشترین مبارزات UFC نخست با رای و تصمیم داوران، سپس با ناک اوت و ناک اوت فنی و در آخر با سابمیشن به پایان رسیدن.

این نتایج می تونه اهمیت تکنیکهای «استرایکینگ» و لزوم آگاهی کامل از سیستم امتیازدهی توسط داوران رو به ما گوشزد کنه، طبق آمار بیشتر مبارزه ها یا با تاثیر تکنیکهای «استرایکینگ» یا با تصمیم داوران به پایان خواهند رسید.

قسمتهای قبلی رو می تونید از اینجا دنبال کنید.

ادامه دارد

مازیار عبداللهی نیا

#انستیتوعملکردufc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.