شلتون گریوز؛ بازنده در کیج، پیروز در اخلاق

همیشه یک سر هر رقابتی برده و یک سرش باخت. از این جهت دیشب مبارز ایرانی برنده بود. اما از قضا برای این جماعت که سودشون در اینه که با کارهای پوپولیستی این فضا رو از یک رقابت ورزشی به یک میدان جنگ سیاسی – مذهبی تبدیل کنن، برنده طرف مقابل بود. از دید من، موج کامنتهای مثبت شبیه به کامنتهای بالا تو صفحه گریوز نشون می ده که کی دلها رو با خودش کرد، اخلاق رو کی برد و بازنده واقعی کی بود. شاید بعضی از همین ایرانی ها تا چند روز قبل جزو توهین کنندگان بهش بوده باشن و شاید دو روز دیگه به صفحه حریف بعدی هم حمله کنن، اما برای دقایقی هم که شده احساساتی شدن و سعی کردن حتی اگه شده با انگلیسی دست و پا شکسته نشون بدن چقدر تحت تاثیر اخلاق و منشش قرار گرفتن و براش احترام قائلن. این یعنی تاثیرگذاری مثبت و برد واقعی.

 شلتون گریوز گمنام که احتمالا ۹۹٫۹ درصد خود آمریکایی هم اصلا نمی دونن کی هست و با مادرش اومده بود به روسیه، صرفا به خاطر اخلاق و منشش به شمایی که با حمایت کامل رسانه ها که سعی داشتن با دو قطبی سازی ایران – آمریکا یک مسابقه درجه چند رو به یک مسئله ملی تبدیل کنن، و با کلی خدم و حشم دوربین به دست که کم مونده بود از دستشویی رفتن به قول خودتون «امیر خان» هم لایو بذارید به روسیه لشگرکشی کرده بودید، پیروز شد. این ربطی به ایران و آمریکا نداره چون نه شلتون نماینده همه آمریکایی هاست و نه علی اکبری نماینده همه ایرانی ها. این پیروزی صداقت و بی شیله پیله بودن یک آدم بر ریا و های و هوی و جنجال سازیه.

حالا تو رسانه های لومپن دوزاریتون وعده بدید «امشب آمریکا را له می کنیم» و تیتر بزنید «علی اکبری غول آمریکایی را زمین گیر کرد»، «پیرمرد در یک راند شکست خورد»، «آمریکا انگشت به دهان ماند» و دل خوش کنید به هورا کشیدن جماعت شوتی که هنوز دنبال اینه ببینه نتیجه مبارزه امیرخان با براک لزنر چی شد! اونهایی که باید بفهمن خوب می دونن هم سطح این مسابقات و این مبارزه چی بود، و هم  شلوغ کاری و فضاسازی رو از حقیقت تشخیص می دن. اونهایی هم که تصمیم گرفتن برای فهمیدن مقاومت کنن یا منفعتشون در نفهمیدنه خیلی کمکی از دست کسی براشون برنمیاد. خلایق هرچه لایق.

کور از خدا چی می خواد؟ دو چشم بینا. یک عده هوچی باز از خدا چی می خوان؟ یک حریف آمریکایی! سطحش مهم نیست فقط آمریکایی باشه که باهاش بشیم تیتر رسانه های هوچی بازتر از خودمون. حتی فکر اینکه پای این لومپن ها به جایی مثل UFC باز بشه هم آزاردهنده است.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.