فیلم کامل رویداد تاریخی UFC1 در یوتیوب منتشر شد

سال ۱۹۹۳ میلادی و اولین رقابت UFC زمانی که هنوز نه سر و کله «دانا وایت» پیدا شده بود و نه از قراردادهای پخش تلویزیونی و PPV خبری بود. البته تقریبا هیچ قانون و محدودیتی هم وجود نداشت! یادم میاد فیلم این مسابقات رو که به صورت ویدئو VHS تو میدون منیریه به عنوان «مسابقات آزاد» می فروختن گرفته بودم.

یو اف سی 1

اون اوایل واقعا طرفداری تو ایران نداشت. اون زمان اوج رواج فیلم مسابقات WWE بود و خب این مسابقات در مقابل اون جنگولک بازی ها حرفی برای گفتن نداشت. حتی برای رزمی کارها هم مسابقات UFC چیز چندان جذابی نبود، چون تو ذهن اون زمان رزمی کارها مسابقات آزاد چیزی بود شبیه به فیلم های «فرانکی» پر از رد و بدل شدن تکنیک و پر از اکت، که خب تو این مسابقات شخص شخیص جناب «رویس گریسی» با کشوندن مبارزه ها به گلاویزی یک تنه گند زده بود بهش! شاید کسی فکر نمی کرد همین مسابقات سالها بعد تبدیل به یک صنعت بزرگ بشه که کلا مسیر ورزشهای رزمی رو چه مثبت و چه منفی عوض کنه. سالها زمان برد تا هم مردم متوجه تفاوت یک مبارزه واقعی با نمایشهای WWE بشن و هم با افزایش سطح فنی فایترها و شناخته تر شدن تکنیکهای گراپلینگ مسابقات جذاب تر و پرتحرک تر بشن.

خلاصه این مقدمه برای این بود که بگم اگه تاحالا فیلم اولین رویداد UFC یعنی UFC1 رو ندیدید، حدودا دو هفته ای هست که خود UFC فیلم کاملش رو تو کانال رسمی یوتیوبش به آدرس youtube.com/ufc منتشر کرده. ظاهرا داره فیلم کامل برخی دیگه از مسابقات تاریخی UFC رو هم منتشر می کنه. فیلم کامل این مسابقات – البته به صورت قانونی – قبلا فقط تو UFC FightPass در دسترس بود.

با تماشای دوباره اون مسابقات آدم به خوبی متوجه می شه که توی این دو دهه واقعا تا چه اندازه سطح فایترها هم از لحاظ فنی و هم آمادگی بدنی رشد داشته.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.