کانر میزبان مبارزه بین جاستین بیبر و تام کروز؟!

چند روز پیش تو استوری گذاشته بودم که «جاستین بیبر» دعوت کرده «تام کروز» رو به مبارزه تو هشت ضلعی! از اون خبرهای زرد زرد! وقتی سلطان حاشیه MMA یعنی جناب «کانر مک گرگور» هم خودش رو انداخت وسط و توئیت کرد که تیمش حاضره ترتیب این مبارزه رو بده، این خبر تو برخی از سایتهای رزمی هم بازتاب پیدا کرد. البته بعدش جاستین مصاحبه ای کرد و گفت بابا شوخی کردم و اصلا وزن من به تام نمی خوره و اگه مبارزه کنیم دهنم رو سرویس می کنه و از این حرفها و ماجرا در حد همون سوژه نشریات عامه پسند باقی موند.

movieweb.com

اما این ماجرای ورود چهره ها و آدمهای مشهور به حوزه هایی که تخصصشون نیست همیشه موافق و مخالف های خودش رو داشته و داره. کم نبودن هنرمندانی که وارد عرصه ورزش شدن و همینطور ورزشکارانی که وارد حوزه هنر شدن. معمولا در سطح کلان از این موضوع استقبال شده. مثلا کافیه یک خواننده یا یک بازیگر بیاد تو یه باشگاه و دوتا مشت و لگد درب و داغون بزنه تا تیتر رسانه بشه و صد البته مسئولین اون رشته یا اون باشگاه کلی از همین طریق و چسبوندن خودشون به اون شخص سود ببرن. یا به عکس حضور یک ورزشکار معروف تو یک فیلم کافیه تا فروشش بره بالا.

از نظر اقتصادی یا معرفی یک رشته معمولا این موضوع مثبت بوده اما مشکل اینه که گاهی به نظر میاد کلا عرف و حتی ماهیت یک رشته با این شیوه می ره زیر سئوال. مثلا آقا یا خانمی که در رشته x شهرت داره وارد حوزه y می شه و بدون اینکه واقعا تو این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشه یا زحمتی کشیده باشه چندین برابر کسانی که تو اون حوزه عرق ریختن و زحمت کشیدن دیده می شه و از مزایای اون شهرت بهره می بره. مثلا تو کشور خودمون تو عرصه هنر دیدیم که بعضا ورود برخی ورزشکاران به عرصه سینما یا ورود اهالی سینما به تاتر و… صدای خیلی ها رو درآورده. همین مبارزه فرضی اگر شکل می گرفت قاعدتا پولی که به این دو نفر می رسید چند برابر درآمد معمول  مبارزان این عرصه بود.

ورزش حرفه ای به هرحال بخشی از صنعت سرگرمی محسوب می شه و طبیعتا حضور چهره های سرشناس می تونه به پولسازی بیشتر اون کمک کنه، اما سئوال اینجاست که حد و مرز این ماجرا کجاست و آیا اصلا باید حد و مرزی براش قائل شد؟ آیا با وجود نیاز به جذابیت و سرگرم کننده بودن، اصالت یک رشته و قواعد عرفی اون باید حفظ بشه یا می شه اونقدر سرگرم کنندگی رو اصل گرفت که ماهیت اون رشته لوث بشه و بره زیر سئوال؟

مازیار عبداللهی نیا

یک دیدگاه بر “کانر میزبان مبارزه بین جاستین بیبر و تام کروز؟!
  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.