بررسی ژورنال انستیتو عملکرد UFC 2021

این روزها اگه نگاهی به کامنت­ها در پیج­های MMA بندازین، دیدن طرفداران فایترها که بعضا با ادبیاتی نه چندان جالب برای هم کری می­‌خونن کاملا عادی شده. درست یا غلط  باید پذیرفت که بخشی از جماعت طرفدار MMA جذب همین حواشی شدن. اما یک صنعت بزرگ چند بیلیون دلاری قاعدتا روی چهارتا فحش و کری خوندن به سبک لات­های خیابونی نمی­‌گرده.

بخش بزرگی از این صنعت هم در گرو علم و دانشه. احتمالا می­‌دونید که سال ۲۰۱۷ انستیتو عملکرد UFC (UFCPI) به عنوان یک مرکز علمی – تحقیقاتی با هدف ارائه مشاوره و خدمات به فایترها، همچنین آنالیز مبارزه­‌ها و ارائه راهکارهایی جهت افزایش کارایی و عملکرد اونها راه‌­اندازی شد. سال بعد هم نتایج تحقیقاتش رو در غالب یک ژورنال در اختیار افرادی که به هر شکل با مبارزان UFC سر و کار دارن گذاشت.

دوستانی که قدیمی­‌ترن یادشونه که همون زمان اینجا شروع کردیم به برسی اون ژورنال. اما از اونجایی که UFC – به درستی – خیلی روی کپی رایت حساسه، نمی­‌شد نمودارها، جداول و… رو منتشر کرد و خب این موضوع رو کیفیت کار اثر گذاشت.

حالا چندوقتیه شماره جدید این ژورنال منتشر شده که نسبت به نسخه اول به مراتب کامل تره و به جزئیات بسیار بیشتری پرداخته. حیفم اومد که باز تکخوری کنم و گفتم بهتره یه راهی پیدا کنم تا دوستانی که این اطلاعات می تونه براشون مفید باشه هم بتونن ازش بهره ببرن. اینبار تصمیم گرفتم موقعی که خودم دارم می­‌خونمش ازش فیلم بگیرم بذارم استوری اینستاگرام تا دیگه مشکل نمایش نمودارها و جداول هم حل بشه و بقیه هم بتونن استفاده کنن.

از اونجایی که مشخصا مرکز تحقیقاتی به این شکل در رشته­‌های رزمی نداریم، این اطلاعات – که عمدتا به شکل یک سری آمار و ارقامه – علاوه بر مربیان و متخصصینی که در زمینه MMA و به طور خاص UFC  کار می­‌کنن، برای سایرمحققین و مربیان رزمی هم می­‌تونه مفید باشه. یک سری اطلاعات و آمار خام از آنالیز مبارزات UFC که هرکس با توجه به دانش و خلاقیت خودش می­‌تونه از اونها در جهت تخصص و هدفی که داره بهره ببره.

به اندازه کافی پیج­های خبری MMA به زبان فارسی داریم، امیدوارم حداقل اینجا بتونیم یک مقدار از اون فضای صرفا سرگرمی فاصله بگیریم و تخصصی تر به موضوع بپردازیم. اگه دوست و رفیقی دارین که فکر می­‌کنید این اطلاعات می­‌تونه براشون مفید باشه، هرطور صلاح می­‌دونید بهشون خبر بدین که اون­هام به ما بپیوندن و باهم بریم جلو.

این بررسی‌ها رو می‌تونید از طریق استوری‌های این پیج اینستاگرام دنبال کنید.

تمام استوری­ها در پوشه UFCPI ذخیره می­‌شه.

مازیار عبداللهی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.