دوره دفاع شخصی کودکان و نوجوانان ویژه تابستان

تابستان و فصل تعطیلی مدارس که از راه می رسه، بحث پر کردن اوقات فراغت بچه ها داغ می شه. از قدیم ثبت نام در کلاس های ورزشی یکی از گزینه های والدین بوده. زمانی که ما بچه بودیم بیشتر کلاس شنا و ژیمناستیک، و حالا البته انواع و اقسام رشته های ورزشی جدید. ثبت نام بچه ها در رشته های رزمی و کلاس دفاع شخصی هم مدتی ست که به یکی از انتخاب های رایج تبدیل شده.

اما زمانی که هدف صرفا تعطیلات تابستان باشه – یعنی فقط بخوایم برای یک مدت کوتاه بچه ها رو به یک کلاس ورزشی بفرستیم، نباید از یک نکته ظریف و کلیدی در انتخاب رشته غافل شد.

دوره های متنوع حفاظت شخصی

برخی از رشته های ورزشی قابلیت این رو دارن که بچه ها در مدت کوتاهی یادشون بگیرن و یا صرفا تفریحی انجامشون بدن؛ مثل شنا. کسی در مدت مثلا سه ماه قهرمان حرفه ای نمی شه اما این مدت کاملا زمان کافی ای هست که اگر کسی شنا بلد نیست یادش بگیره. علاوه بر اون می تونید صرفا تفریحی هم بهش نگاه کنید؛ آب بازی! اما رشته های رزمی این قابلیت رو ندارن.

درواقع اگر شما فعلا هدفتون پر کردن اوقات فراغت بچه ها در سه ماه تعطیلات تابستان باشه، انتخاب ورزشهای رزمی انتخاب خوبی نیست. چرا؟ چون رشته های رزمی اصولا رشته هایی زمان بر هستن و تا یک پروسه ای طی نشه تقریبا برای هنرجو – خصوصا کودکان- بی معنی و بی استفاده و گاهی در شروع حوصله سربر هستن.

مثل اینکه شما کودک رو به مدرسه بفرستید ولی فقط برای سه ماه. خب بچه توی اون سه ماه هم قطعا چیزهایی یاد می گیره ولی تا یادگیری حروف الفبا کامل نشه، همچنان بی سواده و نمی تونه بنویسه و بخونه. در مورد بیشتر رشته های رزمی هم همین اصل برقراره، حدودا یک پروسه یک ساله لازمه تا هنرجو کاربرد تکنیک هایی که یاد گرفته براش ملموس بشه و معنی پیدا کنه.

دوره های کوتاه مدتی که در این صفحه (یا اینجا) در دو سطح برای دفاع شخصی کودکان و نوجوانان ارائه شده، برای پر کردن همین خلاء طراحی شدن و می تونه انتخاب خوبی برای خانواده هایی باشه که می خوان بچه ها رو برای تعطیلات به کلاس های رزمی یا دفاع شخصی بفرستن ولی نمی خوان این مدت کلاس رفتن بچه ها فقط حالت گذران وقت داشته باشه، بلکه می خوان بچه ها در همین مدت کوتاه هم یک مهارت مفیدی یاد بگیرن.

توی این دوره ما بدون تمرکز روی رشته رزمی خاصی، مجموعه ای از تکنیک های منتخب که هم یادگیری اونها در کوتاه مدت ممکن باشه و هم برای بچه ها فان باشه و هیجان ایجاد کنه رو کار می کنیم. درکنار اون، اصول ایمنی رو هم به بچه ها آموزش می دیم. بعد از پایان دوره ی سه ماهه، کودک شما هم دانش قابل قبولی در زمینه ایمنی خودش پیدا کرده و هم شناختی عملی از هنرهای رزمی به طور کلی پیدا می کنه.

این دوره ها برای چه کسانی مناسبه؟

– همانطور که اشاره شد، اگر فعلا قصدتون سه ماه تعطیلاته ولی در عین حال نمی خواید کلاس فرستادن بچه ها فقط حالت گذران وقت داشته باشه و هدفتون اینه که بچه ها یک چیز مفیدی هم در این ایام یاد بگیرن، این دوره ها می تونن انتخاب مناسبی باشن.

– اگر هدفتون  بیشتر دفاع شخصی و افزایش امنیت بچه هاست تا ورزش کردن، این دوره ها انتخاب خوبی هستن. برخلاف تصور رایج، اصولا تمرین ورزشهای رزمی با هدف دفاع شخصی برای بچه ها اصلا واقع بینانه نیست. امنیت بچه ها موئلفه های دیگه ای داره که عمدتا فیزیکی نیستن. توی این دوره ما خیلی جدی روی اصول حفاظت فردی با بچه ها کار می کنیم.

– اگر تصمیم دارید که فرزندتون یک هنر رزمی رو یاد بگیره ولی کمی مردد هستین، شناخت کافی از رشته های مختلف رزمی و تفاوت هاشون ندارید هم این دوره ها می تونه براتون مفید باشه. توی این مدت هم کودک و هم خودتون در عمل با هنرهای رزمی آشنا می شید و درواقع یک نوع استعدادیابی هم انجام می شه. بعد از این دوره می تونید آگاهانه تر و با شناخت کامل در مورد ادامه مسیر در آینده تصمیم بگیرید.

چطور ثبت نام کنیم؟

چون آموزش ها به صورت خصوصی هست، به علت محدودیت تایم متاسفانه نمی تونم همه درخواست ها رو قبول کنم. لطفا اول توضیحات مربوط  به هر دوره رو به دقت مطالعه بفرمایید و بعد درصورت تمایل، ترجیحا از طریق واتس آپ/ تلگرام در تماس باشید تا درصورت خالی بودن تایم برای شاگرد جدید، زمان مورد نظر رو براتون رزرو کنم و هماهنگی های بعدی رو انجام بدیم. باز اگر هر سئوال و ابهامی هم هست در خدمتتون هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.