بازگشت مبارز یک دست

اگرچه Nick Newell تنها مبارز با مشکل جسمانی در مسابقات رزمی نیست اما اگر اشتباه نکنم اولین و تنها مبارزی است که موفق شده با همین شرایط در مبارزه با افراد سالم کمربند قهرمانی یک سازمان رو هم به دست بیاره(فیلم این مبارزه تاریخی چند پست بالاتر هست). نیک که سابقه مبارزه در لیگ شناخته شده WSOF رو هم داره، دو سال پیش با رکورد جالب ۱۳ برد و تنها ۱ باخت، به علت آسیب دیدگی اعلام بازنشستگی کرد. اما حالا در کنار خبر پس گرفتن کمربند قهرمانی از جان جونز به خاطر دوپینگ در مبارزه مقابل کورمیر، خبر امضا قرارداد چند مبارزه با پروموشن نسبتا تازه تاسیس LFA و بازگشت دوباره نیک به میدان مبارزه هم جلب توجه می کنه.

منبع: اینستاگرام notoriousnewell عکس از: Rick Wenner

نیک در اواخر دوران فعالیتش با آسیب دیدگی های متعدد مواجه شده بود تا جایی که گفته می شد حتی برای انجام امور روزمره هم به مشکل خورده. خودش بعدها اعتراف کرد که به علت همین آسیب دیدگی ها برای مبارزه آخرش تنها یک هفته تونست تمرین کنه، اما به خاطر نیاز مالی مجبور به ادامه مبارزه بود. اون  بعد از بازنشستگی باشگاه شخصی خودش رو راه انداخت و در حال حاضر دلایلش برای بازگشت به میدان دیگه نیاز مالی نیست. خودش گفته نمی خوام با یک عمر پشیمانی زندگی کنم. این کاری است که واقعا ازش لذت می برم.

درخشش نیک در همون زمانها این پرسش که آیا ممکنه یک روز اون رو در UFC ببینیم مطرح می کرد. دانا وایت یک بار در مورد این موضوع ضمن اظهار تردید در صدور اجازه مبارزه برای نیک توسط کمیسیون های ایالتی، گفته بود به نظر اون هرگز این اتفاق نمی افته و از دید اون مبارزه با یک دست دیوانگی است! فراموش نکنیم که وایت در مورد حضور بانوان در UFC هم زمانی گفته بود تعداد فایترهای خوب زن اونقدر نیست که بشه براشون یک کتگوری در UFC داشت و به نظر اون هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. اما دیدیم که نه تنها این اتفاق افتاد که در حال حاضر تعداد زیادی از بهترین و حتی پولسازترین مبارزین UFC رو هم همین فایترها به خودشون اختصاص دادند. شاید نیک هم با درخشش مجددش بتونه یک اتفاق تاریخ ساز دیگه رو رقم بزنه.

جالبه بدونید نیک که مادرزادی دست چپش از آرنج به پایین نداره، در طول دوران تحصیلش در رشته کشتی موفق شد صدها پیروزی در سطح دبیرستان و دانشگاه به دست بیاره. در دوران حرفه ای خودش هم تا به امروز تنها باختش مقابل Justin Gaethje بوده، کسی که قهرمان اسبق WSOF و هم اکنون رنک ۵  سازمان UFC در سبک وزنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.